woensdag 29 augustus 2012

Mijn eerste DIY

en wat gaan we vandaag DIY'en? En stempel! Neen, niet zo'n stempel uit een gom. Een veel makkelijkere stempel! Voor diegenen, waaronder mezelf, die niet zo vlotjes kunnen uitsnijden en het niet zien zitten om elke keer een gom te verpesten als je een stempel wil maken.

Wat hebben we nodig?
* een stukje hout
*foam
*lijm

omdat ik een broer heb die graag knutselde toen hij jonger was, was een stukje hout geen probleem. Ons tuinhuisje ligt vol! Voor diegenen die dat niet in huis hebben kan je altijd eens gaan kijken bij een hobbywinkel, vermoedelijk hebben ze dat daar ook. Je moet er toch sowieso langsgaan voor de foam. Tenzij je dat zoals ik thuis liggen hebt.

Stap 1
Teken hetgeen waarvan je een stempel wil op je foam. Ziehier mijn prachtige nachtvlinder.












Stap 2
Knip je tekening uit. Ziehier wederom mijn prachtige nachtvlinder












Stap 3
Plak je uitgeknipte foam op je houten blokje.













Stap 4
Druk je stempel in je stempelkussen en stempel nogmaals op je foam. Nadien knip je dit uit.

Dit is nodig omdat je stempel anders niet dik genoeg is en als je gaat stempelen je ook de randjes van het houten blokje zult zien.








Stap 5

Plak je 2e uitgeknipte tekening op de 1e tekening op je houten blokje ( is dit nog wel duidelijk?)

Hierdoor krijg je dus blauwe lijm omdat je niet anders kan dan op je inkt te lijmen :) Geen nood, het gaan er zo weer af!












Stap 6
Stempelen maar! Nu kan je alles bestempelen met je eigen, zelfgemaakte en bovendien unieke stempel.

Voor de afwerking kan je ook nog je tekening opnieuw tekenen op het houten blokje.








Have fun!

2 opmerkingen:

  1. Leuk gevonden/gedaan. Ik weet nog dat ik dit vroeger nog gedaan heb (zelf stempels gemaakt) uit doorgesneden aardappelen. Later heb ik prachtige linodrukwerkjes nog gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen