donderdag 21 februari 2013

Postkaartenblues

Een hele tijd geleden kocht ik een hoop oude postkaarten. Toen viel er mij iets op, ook vroeger waren de mensen niet al te origineel toen ze vanuit hun vakantieparadijs een kaartje stuurde naar die ongelukkige persoon die daar moederziel alleen in ons regenachtig Belgenland ( of Nederland) zat te kniezen.
Nu schrijven de mensen "Zonnige groeten uit..." maar toen schreven ze gewoon hun naam. Of als je geluk had nog net ietsje meer.



Gelukkig bestaat er ook een ommekeer van de "Zonnige groeten uit..."-tendens. Zo maakt een vriendin van mij, (ja Laura begin maar te glimlachten omdat je in mijn blog wordt vernoemd) er ieder jaar een sport van om zoveel mogelijk op haar kaartje te proppen. 


2 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, die oude kaarten! Ik werkte tot een paar weken geleden als postbezorger en ik kwam wel eens kaartjes tegen waarop alleen een zonnetje stond met hoe warm het in het land was :) en dan de namen eronder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie zo 'bekende Jozef streepjes trui' ;D

    BeantwoordenVerwijderen