woensdag 20 maart 2013

De eertste

Oh ja, daar was het weer! Dat fabuleuze moment deze ochtend. Ja, deze ochtend toen ik hem plots zag. Heldhaftig, geheel paars, nog wat onwennig. Maar ja hoor, daar stond hij: het eerste krokusje van dit jaar.
Ik wou als een dolgedraaide Julie Andrews door een met bloemen bedekt grasveld huppelen, met een tirolerkleed en al zingend in het rond draaien. Had ik al een tirolerkleed gehad en reikte mijn zangcapaciteit verder dan Broeder Jacob en Klein, klein kleutertje.
Diep in mij borrelden herinneringen op aan een hele dag niets doen, behalve muziek luisteren, wolkjes spotten en smoothies maken. Ik wou die winterjas van mij afschudden en mijn warme, wollen sokken ruilen voor blote voeten in slippers!
Totdat ik besefte dat het eigenlijk wel verdomd koud was en ik al aan de late kant was. "Ach ja, hoe ging dat ook alweer? Van die ene zwaluw die de lente nog niet maakt?" bedacht ik mezelf al fietsend terwijl de koude wind meedogenloos in mijn bolle wangen beet.

Toch wil ik dit nog even kwijt: voor alle pessimisten, zwartkijkers en emo's die zichzelf pijnigen en kwellen met de gedachte "in België (of Nederland) is het toch altijd slecht weer". Voor hen zeg ik dit: "Mans- en vrouwmenschen, weest voorbereid! Want hij is er hoor. Nog bijna niet waarneembaar maar toch: de lente is weer in ons land. Driewerf hoezee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten