zaterdag 25 mei 2013

Den Hof 2.0

Met al die verlengde week-ends had ik ruim de tijd om naar het tuincentrum te gaan om zaadjes te kopen voor mijn pas klaargemaakte grond. En blijkbaar was ik niet de enige met dat idee, man wat een volk, dat was echt niet te doen.

Rabarber was een van de planten die in de tuin moesten staan, alleen heb je daar wel wat grond voor nodig. Dus haalde ik mijn mannelijke krachten boven en begon als een volleerde Bartel Van Riet een stukje grond om te spitten. Echte diehard die ik was stopte ik niet toen mijn iPod het begaf, het begon te regenen en ik zelf bleinen kreeg. Alles voor de lekkere rabarbertaart of compot. We zullen wel nog een tijdje mogen wachten, want vooraleer we van dit tengere ventje een paar stengels kunnen oogsten zal hij nog flink mogen groeien.

Echt innoverend ben ik niet geweest, zoals elk jaar zijn radijs en sla weer vaste klanten in mijn moestuintje. Gelukkig was de mama mee die wel een paar andere ideetjes had zoals courgette, rabarber (mmmmmm!) en postelijn. Van die laatste had ik nog nooit gehoord, maar blijkbaar is het lekker en kost het stukken van mensen als je het in de winkel wil kopen.

Met het pinksterweek-end plantte ik ook nog een heleboel zonnebloemen. En bovenal kwamen de radijsjes al boven de grond piepen. Komop fotosynthese doe je werk en laat die planten boomen!



6 opmerkingen:

  1. Radijsjes hebben zo'n mooie blaadjes vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh echt superleuk Eva! Bij mij zijn de kruiden ook al goed aant groeien, de eerste sprietjes komen al piepen! Voor meer voorlopig nog geen plaats, maar misschien knutsel ik binnenkort wel een vensterbankmoestuintje in elkaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de rabarberoogst lukt: http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/rabarbertaart
    Jummie en easy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben een grote aalbessenstruik in de tuin staan, dat is ook een ware investering voor een moestuin vind ik! En paksoi doet het ook altijd heel goed. Daar kunnen we dan mooi een hele zomer van eten, dus altijd verse groente in de wok!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben jaloers! Ik wil ook een moestuin. <3

    BeantwoordenVerwijderen