dinsdag 28 mei 2013

Een historische dag

We schrijven 28 mei 2013. De dag dat het ijzeren gordijn eindelijk verdween. De dag dat de latexgehandschoende vuist eindelijk zijn strijd opgaf. De dag dat het glazuurwitte volk eindelijk verlost werd van het ijzeren juk.
De menigte krijste:"Hoezee, hoezee!" De poorten van de stad konden eindelijk weer onbeschaamd opengaan om de hagelwitte, oké ietwat gele, bevolking aan de buitenwereld te laten zien. Niemand zal die dag vergeten waarop alles veranderde.
De straten lagen er netjes bij, zonder etensresten van twee dagen voordien. De bevolking werd niet meer geplaagd door de verstikkende ijzeren helmpjes en de opgelegde zeswekelijkse verhuis. Dat is wellicht het meest memorabele, men zal vanaf 28 mei eindelijk rustig op zijn plaatsje kunnen blijven staan.
Zes weken terug maakten zij de laatste tocht. Ze mogen nu rusten, tot ze ongeveer 75 jaar oud zijn. Dan mogen zij in alle rust uit hun warme, rode, bloeddoorlopen nestje komen om te gaan rentenieren. Op pensioen ergens in een land hier ver vandaan.
Maar ze hoeven zich dan geen zorgen te maken, want met de technieken van tegenwoordig krijgt de stad een hagelwitte, gefabriceerde nieuwe bevolking.


11 opmerkingen:

  1. Jeuj ziet er mooi uit! Ik weet nog dat ik in het begin keihard moest wennen, ik vond het helemaal niks. Maar dat ging snek voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keep on smiling! dat moet wel lukken zo te zien :)
    (ik heb je post gisteren verstuurd)

    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah super! Nu genieten van je beugelloze mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haaa dat voelt zo gek in het begin he! Ik weet nog dat ik nonstop in de spiegel naar mezelf stond te lachen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh wat fijn! Ik weet nog goed hoe blij ik was toen mijn beugel eruit was. En hoe vreselijk raar het voelde. Mooi staat het! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat leuk geschreven! Fijn dat je beugel er nu uit is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh ZO tof geschreven! (ik ben hier precies al lang niet meer geweest, maar nu volg ik je ook met bloglovin dus alles komt goed)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was ook dolgelukkig toen ik dat ding eenmaal kwijt was:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In het begin wou ik liefst dat de beugel er zo snel mogelijk weer op ging ! Ik had zo'n griezelig grote tanden.. Ondertussen ben ik heel blij met de renovering. Zo leuk om eindelijk eens in een sappige appel te kunnen bijten !

    BeantwoordenVerwijderen