zondag 28 juli 2013

In volle glorie

Ooooh, wat hou ik toch van dit seizoen. Als ik 's ochtends buitenga en zie dat mijn courgettes weer gegroeid zijn (je kan die dingen bijna zien groeien) of als ik door de tuin loop al bessenplukkend. Niets zo lekker als versgeplukte frambozen en bosaardbeitjes. Met die laatste moet ik wel een beetje opletten want die staan net op plashoogte van onze Oscar (ofte de hond).


Herinneren jullie je nog die mini-plantjes uit deze post? Kijk tot wat ze nu zijn uitgegroeid! Ik lijk wel een fiere moeder of zoiets. Ik weet dat ik iets of wat vals heb gespeeld door een courgetteplant te kopen. Maar na drie jaar van mislukkingen op rij met die verdomde zaadjes had ik er genoeg van.
En ook de rabarberplant is mooi opgeschoten, we zullen wel nog een tijdje mogen wachten tot we echt volledige stengels kunnen oogsten, maar dat wachten zal wel de moeite waard zijn.


En ook de bloemetjes staan mooi in bloei. Bij de AVEVE verkopen ze zo van die wilde bloemen pakketjes, een echte aanrader. Het is een mooie verscheidenheid aan bloemen en wanneer de ene is uitgebloeid komt er een andere open. Ook de mini-clematis die op ons tuinhuis staat kwam zoals elk jaar weer voor twee weekjes piepen.

Er zijn ook plantjes waar we nog een tijdje op mogen wachten. Zo is het het eerste jaar dat onze notenboom (die al sinds mensheugenis in onze tuin staat) eindelijk in gang geschoten is en begint hij vollenbak noten aan te maken. En onze wilde braamstruik is ook in full speed bloemetjes aan het aanmaken en het gonst van de bijen rond die plant. Dus over drie weekjes hebben we weer handenvol braambessen, jippie!
Maar het was niet allemaal rozengeur en maneschijn, oh nee! Zo benam diezelfde notenboom serieus wat zonlicht van mijn geliefde frambozen, courgettes en rabarber. Waardoor ik waarschijnlijk volgend jaar mijn moestuin zal moeten verhuizen.
Ook de radijsjes deden het niet dit jaar (gemuteerd zaad ofzo?) want ze werden niet rond en dik... Jammer... Ik dacht altijd dat radijzen de eenvoudigste plantjes aller tijden waren, fout dus.
De postelein waarnaar ik zo uitkeek wou ook niet uitkomen, niet in volle grond alleszins. En toen ik ze in bakken had geplant moest het weer kei hevig gaan regenen voor zo'n 3 dagen, waardoor ik niet buitenkwam en dus ook niet had gezien dat mijn bak postelein een zwemvijver was geworden. Dus die arme plantjes zijn gewoon verdronken, R.I.P...

Nou ja, afsluiten met een droevige noot doen we ook niet hé! Dus hier nog een liedje waar je vrolijk van zal worden ;)

7 opmerkingen:

  1. Haha die foto met de frambozenvingers is leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Eva,
    Vele uitdagingen op je pad!
    Als eens gekeken op de site van Jelle?
    makkelijkemoesuin.nl
    Door zo te tuinieren kan je heel wat 'problemen' tackelen.
    Leuk verhaal en inderdaad zijn de Frambozen Vingers heel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had eerder dit jaar bloemenzaadjes gekocht bij de Action, en er is maar de helft van uitgekomen :( Maar diegene die zijn uitgekomen, zijn wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zo'n tuin! Vind de foto met de frambozenvingers erg leuk! Doet me denken aan mijn lievelingsfilm: Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain :)

    http://www.youtube.com/watch?v=jci3dYQrMks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n mooie tuin, en zomerse foto's! Vooral de foto's met die framboosjes is heel erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woooow.. Ik ben zo jaloers! Ik wil heul graag een moestuintje. Ziet er goed uit allemaal. Alleen jammer van de gemuteerde radijsjes inderdaad. Ik heb nu alleen een bakje met babybasilicum, haha. + loving het liedje.

    BeantwoordenVerwijderen