zondag 4 augustus 2013

Als ik op naaicursus ga dan...

De kogel is door de kerk. Na een bezoekje aan de stoffenbeurs -waar ik niets gekocht heb- waren mijn moeder en ik zo ongelooflijk jaloers op al die creaties en leuke stoffen dat we besloten om een naaicursus te volgen. Er zijn enkel maar voordelen: ik leer naaien, zij leert -beter- naaien, ik heb een vervanging voor mijn lessen dwarsfluit waarmee ik stopte, zij heeft voor het eerst in lange tijd weer een hobby, we brengen wat quality time door,... De lijst is eindeloos.
En als ik dan toch op naailes ga, dan wil ik het ineens deftig doen. Niet na enkele tegenslagen zuchtend (huilend in mijn geval) mijn dromen en mijn naaimachine weer opbergen. Neen, deze keer ga ik doorzetten. Die nieuwe mentaliteit is niet zomaar uit de lucht komen vallen, die nieuwe mentaliteit heb ik te danken aan het internet. Het eindeloze wereldwijde web heeft mij zo stikjaloers gemaakt dat ik nu net zo goed wil worden als al die naaiwonderen die er hun kunsten op tentoon spreiden.
Enkele voorbeelden? Graag!

Rachel in Red
U kan mij veel wijsmaken, maar dat deze dame geen talent heeft, no way. Ik bedoel neem nou eens een kijkje op haar blog en je gaat met je mond vol tanden staan. Die gekke vrouw naait zo maar even een retro badpak!
Cleolidewij
Nog zo'n naaiwonder, die Cleo. Toen ik op een grijze dag haar blog ontdekte dacht ik: op een dag wil ik dat ook doen. (En ik ben er al een beetje mee bezig, weldra zal er een projectje online komen) Telkens als ze weer een nieuw vermaakt ding op het internet plaatst ben ik getroffen door een allesomvattende verbazing.



Tilly and the buttons
Hele mooie blog van de al even mooie en schattige Tilly. Ze naait niet enkel, ze maakt ook patronen zoals de Miette en de Mathilde.

En wat ik dan allemaal ga doen met mijn toekomstige naaikunsten? Wel, de projecten van Cleo zijn heel leuk. Budgetvriendelijk, goed voor het milieu,... En er staan op het net ook een heel aantal superleuke patronen. Bijvoorbeeld die van Deer and Doe. We mogen ook de boekskes niet vergeten, bijvoorbeeld Burda of Ottobre.
We zien nog wel wat ik ervan bak... :) Wish me luck! 

13 opmerkingen:

  1. Aaah, tof dat ge 'de stap hebt gezet'! Veel succes ermee, ik kijk al uit naar uw toekomstige projecten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn! Ik wil ook al zo lang een naaicursus volgen, hopelijk komt het er snel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je helemaal!
    Ben ook zo onder de indruk van alle naaikwaliteiten die ik hier zie.
    Ga je ontwikkelingen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaaaah wat leuk! Ik krijg er ook weer helemaal inspiratie van. Ik heb een naaimachine gekregen van mijn schoonouders omdat ik het zelfde idee had. Ik wil ook mooie stofjes kopen en jurken maken! :) Nu heb ik er weer helemaal zin in, ik heb hem namelijk nog niet aangeraakt....Ik moet ook echt oefenen, ik heb nog geen idee hoe het werkt zelfs, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh tof dat je op cursus gaat samen met je moeder. Daar ga je vast veel leren, denk ik. Ik ben benieuwd naar jouw zelfgenaaide dingen. En ik voel mij enorm vereerd om naaiwonder genoemd te worden, bedankt! Veel plezier en succes op cursus, naaien is vooral ook gewoon uitproberen, van foutjes zul je alleen maar leren (zolang je door blijft gaan natuurlijk). En vergeet niet dat er bij de grootste wonders ook vaak iets mis gaat ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Ben benieuwd naar jouw creaties (of die van je moeder)

      Verwijderen
  7. Echt superleuk!! Zal je vast veel van leren! Ennuh, laat vooral je creaties zijn he ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooh dat retro badpak is zo schooooon! ik heb het patroon alvast opgeslagen voor wanneer ik ooit denk genoeg naailef te hebben. Ik wil ook graag op naaicursus, maar eerst nog het tweede jaar van m'n kookcursus afmaken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, de Bombshell staat hier ook op het programma! Het moeilijkste lijkt me eigenlijk: de geschikte stof vinden :) En inderdaad: jeej voor recykleren! (en dus ook voor de recykleersels van Cleo) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga ook op naaaaailes! En ik wil ook net zoals Cleodidewij zoveel leuke jurkjes vermaken! Wanneer start jij? Ik in de herfst/winter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. (ik heb een maand onder een rots gezeten... never mind) Wat leuk dat je me gefeatured hebt op je blog! Dank dank. En niet teveel geintimideerd zijn, hoor. Dat gaat jou ook lukken allemaal! Succes op de naailes!

    BeantwoordenVerwijderen