donderdag 1 augustus 2013

gezonde aardbeienlimonade

Whiii, het is weer goed weer! En een beetje te goed weer als je het mij vraagt, zo warm joh! Door die warmte moet een mens goed drinken, anders geraakt hij gehydrateerd. Water wordt voor mij na een tijdje erg saai, dus geef ik jullie vandaag een heerlijk receptje voor een superverfrissend drankje. Bovendien is er nog een supergroot pluspunt: we switchen de suiker voor stevia. Stevia is een gezondere variant van suiker, bij ons thuis zijn wij steviafans van het eerste uur. Ahja, het is even goed als suiker maar bevat een heleboel minder calorieën! Meer weten over dat speciale plantje? Klik hier.

Wat hebben we nodig, Eva?

Wat moeten we doen, Eva?


  1. Pers de citroenen leeg
  2. Doe de aardbeien, het citroensap en de stevia in een kom. Breng aan de kook en laat voor drie minuten lang pruttelen
  3. Haal het mengsel door een passe-vite (gaat ook met een puntzeef)
  4. Laat de siroop afkoelen en voeg het water toe
Je kan eventueel ook nog een takje munt laten weken, dat geeft een extra verfrissende smaak aan je drankje.
En nu voetjes omhoog en lekker in het zonnetje gaan zitten!

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk...bezorg je ook aan huis? :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Klinkt superlekker. Ik drink op dit moment water met basilicumblaadjes, heel simpel natuurlijk, maar lekker :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit!
    Mogen we dit recept delen op onze website aub? Met bronvermelding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik maak dit met bevroren aardbeien - lekker koud

    BeantwoordenVerwijderen