woensdag 28 augustus 2013

Naaiervaring opdoen

Zoals menig mens onder u al weet start ik binnenkort met een naaicursus. Omdat ik altijd graag de primus van de klas ben (u luistert naar één van de dikste strevers ooit) heb ik deze vakantie al een beetje kennisgemaakt met Mejuffer Naaimachine. En dat ging niet zonder gevloek, geroep, gehuil, gezucht en nog van alles negatief dat begint met ge-.

Eerst en vooral deed ik twee recycleprojecten.

Van een oude broek van mijn broer maakte ik dit vrolijke shortje
En na twee mislukte springfoto's, een derde die er een beetje mee doorkon.

En project twee is geïnspireerd op het hemd van Cleo, alleen gebruikte ik een hemd dat al paste. Voor 1,5 euro kon ik in de kringwinkel een plezant vrouwenhemdje op de kop tikken.

Ik was eerst van plan om het zo te laten, met het kraagje er nog op. Want dat is mode, zo blijkt. Maar toen ik het aanhad trok het op niks. Ik raapte al mijn moed bijeen en begon in de kraag te knippen. Ik weet niet of jullie dat gevoel ook hebben, maar ik heb een panische angst van in stof knippen. Ik bedoel, vanaf dat is er geen weg meer terug. Als je het verpest heb je het verpest.
Maar wonderwel draaide het eigenlijk heel goed uit. Hieronder ziet u het resultaat (en een fractie van mijn tenen) Ik ben er behoorlijk trots op maar weet niet of ik het zo vaak ga dragen. Het is namelijk een flink stuk te groot want het oorspronkelijk hemd had maat XL en daar verdrink ik zowat in.


En om de dag helemaal geslaagd te maken naaide ik mijn eerste knoopsgat ooit. Niet perfect neen, maar het was wel mijn eerste ooit.

9 opmerkingen:

  1. Oooh zo schattig uw eerste knoopsgat! Haha, ik word er een beetje sentimenteel van. Leuk, uw shortje, ook met die details in de zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhh, wat een leuke blog en knap hoor, heb je leuk gemaakt. Ik moet ook nodig mijn naaimachine gaan inwijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, zo herkenbaar zeg, dat gevloek en geroep :)

    Dat hemdje ziet er toch leuk uit! Iets dergelijks staat hier ook al efkes op de planning, want ik zou wat meer katoen in de kast willen - veel aangenamer in de zomer, me dunkt.
    Ik ben benieuwd hoe de naailessen je gaan bevallen. Ge gaat waarschijnlijk supersnel vooruitgang maken! Ik heb er ook al vaak aan gedacht, maar op die zeven jaar tijd dat ik naai, is het er er nu nog altijd niet van gekomen. Eerst nog andere avondopleidingen proberen voltooien, intussen blijf ik op eigen tempo verder leren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat hemdje is kei tof, en dat staat hier óók nog op de planning! Maar ik durf er niet aan beginnen, want inderdaad eenmaal geknipt is er geen weg meer terug. En amaaaai, al een knoopsgat! Daar ben ik nog niet aan toe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo, lovely shirt! I love your jumping photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh dat hemdje ziet er keigoed uit! (hahaha, ik ging weer strijk bij "en een fractie van mijn tenen")

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh dat hemdje ziet er keigoed uit! (hahaha, ik ging weer strijk bij "en een fractie van mijn tenen")

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat ziet er geslaagd uit! Het hemdje is echt al mooi! & knoopsgat is ook best geslaagd. :)

    BeantwoordenVerwijderen