woensdag 25 september 2013

DIY | Quote op een T-shirt

Tijdens de vakantie ontwikkelde ik het perfecte verjaardagscadeau. En omdat ik zo'n menslievende jongedame ben ga ik dat vandaag met jullie delen.

Wat hebben we nodig, Eva?
 Zorg ervoor dat de T-shirt van katoen is. Flockfolie kan je vinden in bijvoorbeeld de Banier. Ohja, en bedenk alvast een goede quote. Dat hoeft niet per se een quote zijn, nog leuker zijn insiders. Zinnetjes of woorden die enkel je vriendin en jij verstaan. Iets waarover jullie zo  hebben moeten lachen, iedereen heeft wel zoiets.

Wat moeten we doen, Eva?
  1. Begin met het uitknippen van een patroon. Flockfolie is niet extreem duur, maar we willen het niet verbrodden.
  2. Teken de letters over op de glanzende kant van de flockfolie.
  3. Positioneer de letters met de glimmende kant naar de bovenkant.
  4. Nu mag je je strijkijzer beginnen warmen. Strijk zo'n 20 à 30 seconden over de letters. Laat eventjes afkoelen en controleer of ze vastzitten. Als ze goed zijn vastgelijmd mag je het plastiekje eraf trekken.
Voorzie je cadeau nog van een strijkadvies. Je moet namelijk de T-shirt steeds binnenstebuiten strijken.
En waarom een saai strijkadvies maken als je er ook een leuke kan maken?


15 opmerkingen:

  1. Zo'n T-shirt zou ik ook wel willen, trolololo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof, leuk zo met die verschillende kleurtjes flockfolie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zeg. Nooit over nagedacht om het zelf te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enige shirts! Helemaal top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee! Persoonlijk en lief tegelijk :-) Dat kaartje geeft het ook net een beetje extra haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk! Die ''gebruiksaanwijzing'' erbij is ook echt fantastisch verzonnen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg! Ik had er nog niet van gehoord, maar je zet me wel aan het denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super tof!! Dat zou ik ook eens willen maken, was ik nou maar in Nederland, dan zou ik gelijk je aanwijzingen opvolgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele leuke shirts!! Ik sla nog een stap over: ipv de lettrs over te tekenen op de flockfolie, print ik de tekst uit en plak het met Pritt op de folie en dan kun je gelijk beginnen knippen/snijden!

    BeantwoordenVerwijderen