zondag 8 september 2013

mijn washi-tape collectie

Velen, zoniet allen, onder jullie weten dat ik een grote fan ben van washi-tape. Mijn collectie groeit en groeit, zo hard dat ik om de zoveel tijd een nieuwe opbergplaats moet zoeken. Waar al mijn rolletjes nu inliggen is een nep-oude blikken doos van Coca-Cola, gekregen van de mama en de papa op mijn verjaardag (tot de nok gevuld met oreo's, nomnomnom).



In totaal heb ik 34 rolletjes tape, valt best nog wel mee eigenlijk. De laatste tijd vind ik de moed om mijn koopgedrag te onderdrukken. Zo was ik bijvoorbeeld de voorbije week in de Hema voor schoolinkopen. En drie keer raden, ze hadden hun voorraden weer flink bijgevuld. Dus ik had al vier rolletjes gekozen die ik wou kopen. Terwijl ik nog wat rondslenterde door de winkel begonnen mijn twee innerlijke ikjes een conversatie.
Eva 1: "Joepie! Weer nieuwe washi-tape!"
Eva 2: "Hoola, Cabuy (zo spreek ik mezelf aan als ik kwaad ben op mezelf) denk nu eens twee keer deftig na. WEERAL nieuwe washi-tape?! Denk eens aan je uitgaven deze vakantie, die stapelen zich al wel heel hoog op."
Toen begon Eva 1 heel hard te huilen, maar na veel gepraat kon Eva 2 haar toch overhalen om ze terug in het rekje te leggen. Eenmaal buiten de Hema, met enkel de aankopen waarvoor ik was gekomen, voelde ik me ergens wel opgelucht en was ik behoorlijk trots op mezelf.

De kleine verslaving is begonnen bij het Boekenfestijn vorig jaar, daar verkopen ze niet enkel boeken aan spotprijsjes maar ook papierwaren. Dit waren mijn eerste rolletjes.
En op deze werd traag maar gestaag verder gebouwd tot mijn klein imperium van vandaag. Natuurlijk heb ik ook zo mijn favorieten die u nu mag bewonderen.

Deze zijn mijn meest gebruikte, vooral in mijn postproject gebruik ik ze. Maar vergeet ook niet dat je er heerlijk mee kan knutselen. Check mijn DIY's met tape maar eens ( magneten, oorbellen, kader, recycled vaasje)

9 opmerkingen:

  1. Bij de Wibra gaan zoeken, ik weet noet waar in diene van Mechelen, maar in Vilvoorde hangen ze aan de muur ijnde kassa, supertoffe tapekes en veel goedkoper dan hema !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie veel rolletjes die ik zelf ook heb :) En ik herken ook het jezelf streng toespreken. Alleen doe ik dat niet met Cabuy ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé, die tapes van het boekenfestijn kocht ik er vorig jaar ook. Hmm, dat doet mij eraan denken, deze maand is 't weer zo ver!

    Toffe tapejes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tapes, maar vooral die blikken coca cola doos is echt kei kei kei leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ze ook allemaal die je op de foto hebt staan, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ook nog 78 rolletjes decotape en nog zo'n 40 rolletjes masking tape extra... Ik geloof dat ik een verslaving heb....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tapes die jij bij het boekenfestijn kocht vond ik in den Action! En ha, ik zie nog veel tapejes die ik ook heb, gnigni. Mijn collectie is ook behoorlijk uitgebreid, maar daar ga ik wat aan doen! Kom binnen een week ofzo nog maar eens kijken op mijn blog! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och ja zo herkenbaar... Ik heb mijn rolletjes nog nooit geteld... Beter ook maar van niet anders kan ik me direct wel op gaan laten nemen in een verslavingskliniek ;) Mooie verzameling heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zitten er heel veel bij, die ik ook heb...

    BeantwoordenVerwijderen