zondag 10 november 2013

DIY | Van blad tot oorbel

Alle blaadjes zijn nu ongeveer wel van de bomen maar ik heb nog een voorraadje thuis liggen tussen krantenpapier. Ik zocht al lang een manier om die in een juweeltje te verwerken. Ik heb al oorbellen gemaakt met blaadjes nog niet zo lang geleden, maar ik wou ook de structuur behouden. Dus zocht ik een beetje door mijn knutselkast en vond Fimo Deco Gel (te vinden in de hobbywinkel). Nog nooit gebruikt, maar daar is dus verandering in gekomen.

Wat hebben we nodig, Eva?
 Wat moeten we doen, Eva?



  1. Spuit de Deco Gel voorzichtig op het gedroogde blad. Zorg ervoor dat er enkel gel OP het blad ligt, niet ernaast.
  2. Zet in de oven.
  1. Kleef met superlijm de oorstekers op de blaadjes. Kleef ze langs de harde kant met Deco Gel.
  2. Wear them with pride.
U ziet het, kei simpel en toch mooi. Daar hou ik nu eens van!


10 opmerkingen:

  1. Oooh, kei cool! Nog nooit van gehoord, worden de blaadjes dan echt steenhard zoals bij Fimo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk resultaat!
    Grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Ziet er heel cool uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat cool! Ik vraag me ook net als Elisse af of de blaadjes dan ook echt steenhard worden. Ik ben benieuwd! En wat een super idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, superidee! Jij hebt echt een supertoffe blog eigenlijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen