woensdag 20 november 2013

Het leven door een minoxlens

Het is zover, het volgende stadium van mijn hipster-zijn is bereikt. Na de ray-banbril, het koffiedrinken en een voorliefde voor alles wat zichzelf vintage noemt is nu ook de analoge fotografie aan bod gekomen. In de zomer vertelde mijn vader mij over zijn oude Minox, we zaten toen in Spanje en toen hij de woorden "superklein en koddig analoog fototoestelletje" zei was ik verkocht. Maar toen begon de queeste maar pas, want dat ding komt uit de jaren '80 en gebruikte nog batterijen op basis van kwik. Gelukkig is er een heel ondersteunende minox-community op Facebook die mij meteen opnam. Langs alle kanten kreeg ik tips en uiteindelijk kon ik een kwikvrije batterij bemachtigen die ook werkte in mijn mooie fototoestel.
In ieder geval had ik in mijn hoofd de typische analoge toets voor mijn foto's. Ongetwijfeld is die te vinden onder de noemer van een filter ergens op het medium Instagram maar zo hipster ben ik nog niet. Dus ikke met mijn 24 fotootjes op een rolletje naar de fotozaak, een weekje geduldig gewacht om ze dan uiteindelijk met mijn eigen ogen te zien. Analoge fotografie is zo leuk en zo zenuwslopen, zeker voor iemand als ik die ALLES wil weten, want je moet dus kei lang wachten vooraleer je je foto's te zien krijgt. Ik ontdekte ook dat fotografie een uiterst dure hobby is, maar dat heb ik er ergens wel voor over.
Willen jullie de foto's zien? Niet letten op de witte strepen omheen de foto's, ik was weeral een luie doos en had geen zin om die met een programmaatje er nog af te snijden.










Ik ben nu al allemaal momenten aan het vastleggen waarop ik mijn Minox zeker mee moet nemen. Zo ga ik in de Paasvakantie naar Parijs en Andalusië, ergens op het einde van het jaar naar Passendale,... Ik kijk er al naar uit ;)

5 opmerkingen:

  1. Like! Ik ben ook gek op analoge fotografie :) Heb van de week een Nikkormat van een collega gekregen die er toch niks meer mee deed, ga ik ook snel eens een rondje mee lopen en wat foto's maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Eva, prachtige foto's! Gij zijt toch ook een multi-inzetbaar talent he!

    BeantwoordenVerwijderen