zondag 3 november 2013

Over groen zijn

Het milieu daar zit ik zeg maar erg mee in. Ik ben een van die stadshippies met een plakkaat vanachter op haar tweewielige vriend (ofte mijn fiets) met de gevleugelde woorden Weer een auto minder. Een fenomeen dat de Belgen onder jullie wel zullen kennen. Ik ben zo iemand die minimaal een keer peer week vegetarisch eet. De laatste tijd zelfs meer want vegetarische bijna-schoonzusjes zijn klaarblijkelijk nog vrij handig.
Nog zoiets: tweedehandskleding. Dat is nu eens iets waar ik met mijn volle gewicht achter sta (en pas op, dat is de laatste tijd nogal veel). De oplettende lezer die mij ook in het dagelijkse leven kent zal wellicht nu met een lichte frons naar het computerscherm staren. En in haar hoofd zal de volgende vraag oprijzen: "Kan wel hoor, maar hoeveel tweedehandskledij heeft Eva eigenlijk? Twee stuks ofzo... Pfffrt, wat een wannebie!" Deze kritiek kan ik weerleggen. Ik heb welgeteld vier stuks (vijf als je een pyjama meerekent). Maar dat is niet mijn fout! Mechelen, mah hometown, is gewoon niet zo goed in tweedehandswinkels. Moest ik in Antwerpen wonen, mannekes dan zou je mij zien geven!
Maar tegenwoordig kan met ook ecologisch verantwoord zijn zonder op de tweedehandssectie over te schakelen. Onlangs kocht ik bijvoorbeeld een geheel ecologische lippenbalsem. Niet enkel om eens lekker ecologisch verantwoord te doen, ook omdat deze lippenbalsem bestand is tegen de verzengende hitte van mijn broekzak en ook nog eens naar pompelmoes ruikt. Ook een heel klein beetje omdat ik eindelijk op legale wijze en zonder enige schroom een duckfacefoto wou nemen maar dat blijft tussen ons.

Hurraw! lipstick te koop bij Supergoods te Mechelen

5 opmerkingen:

  1. Eindelijk een duckface foto op je blog. Dat werd tijd ;) Ik zou graag 'groener' zijn, maar sommige dingen vind ik echt te duur. Ik heb ook tweedehandskleding, doe alles op de fiets maar mijn boodschappen zijn bijvoorbeeld niet allemaal 'groen'. Daar baal ik soms wel van, maar als ik later groot ben (als in huis/werk/man/dier ;p) gaat dat vast beter denk je niet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik hou van groen, maar niet alles is zeker groen bij mij :) Wat een leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Hurraw was mijn favoriete lippenbalsem voor ik er zelf begon te maken. Bah aan Labello-toestanden zeg! (waarvan ik nooit een exemplaar gekocht heb, maar wel eens gekregen) Hoera voor Hurraw dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof blogje Eva! Mmmh, pompelmoes! Ik heb de appelsienenversie gekregen van Kelly - terwijl ik eigenlijk niet zo van appelsienen hou - maar man, wat maakt die mijn lippen zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat je heel leuk schrijft.En over dat groen,onze kinderen dragen ook wel tweedehands,en het liefst eten we biologisch vlees.

    BeantwoordenVerwijderen