woensdag 11 december 2013

Crazy food that tastes good #1

Dat ik een beetje vreemd ben dat wisten jullie al langer. Maar dat die vreemdheid zich ook uitdrukte in mijn voedsel is misschien nieuw. In ieder geval wil ik dat wel graag met jullie delen. Enerzijds om jullie nieuwe lekkernijen te laten kennen, anderzijds om mijn eigen geweten te sussen. Wie weet ben ik niet de enige met die rariteiten, stel je voor...
Alleszins, vandaag is het de beurt aan BEVROREN FRUIT.

Sommige fruitjes zijn namelijk even lekker of zelfs lekkerder dan als ze ontdooid zijn. Ik ben nog volop aan het experimenteren maar de volgende twee kwamen als grote successen uit de bus.


We beginnen met een seizoensproduct, mandarijntjes. Mandarijntjes zijn heerlijk en soms eet ik er drie à vier per dag. Maar bevroren mogen ze er ook zijn! Ze zijn superverfrissend, een beetje als slush puppy. Het geheim in de perfecte bevroren mandarijn is ze niet te lang in je diepvrieser laten steken, ze moeten nog een klein beetje zacht zijn. Als ze hard genoeg zijn om iemand mee te slagen zijn ze niet oké.

Nummer twee is mijn favoriet en bovendien het hele jaar verkrijgbaar in zakken. Je kan dus gewoonweg zakken bevroren frambozen kopen, superhandig! 

Wel oppassen bij beide "gerechtjes" dat je er niet teveel van eet. Je darmflora is er namelijk niet zo aan aangepast, zeker niet eten als dessertje na een heerlijke warme maaltijd. Maar als vieruurtje zijn ze perfect veilig ;)

3 opmerkingen:

  1. Hihi, je blog heeft een leuke naam! Dit ga ik ook wel is proberen denk ik, zo bevroren mandarijntjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bevroren mandarijntjes!? Nog nooit gehoord! Maar het proberen waard, eigenlijk :) Ik ben ook fan van bevroren banaan (met yoghurt errond en een beetje honing)

    BeantwoordenVerwijderen