zondag 8 december 2013

Jubileumfeesten

Ongeveer een jaar geleden knipte ik mijn haren af. Mijn halflange lokken veranderden van de ene dag op de andere in een korte en pittige pixie. Het klinkt raar, maar het is alsof samen met dat overschot aan haren ook de “oude Eva” was weggeveegd. Dat kappersbezoek was een mijlpaal voor mij. Iets zoals voor en na Christus, soms betrap ik me er zelfs op om te zeggen “Dat was zelfs nog voor ik mijn haar kort knipte.” Alsof het al zo lang geleden is.
Recht in mijn gezicht kreeg ik enkel positieve reacties. Het meest negatieve wat ik gehoord heb was: “Is dat niet een beetje dom om vlak voor de winter te doen.” Een aspect waar ik nog niet eens aan had gedacht, en uiteindelijk is dit helemaal niet negatief te noemen.
Ik benadruk wel de woorden in mijn gezicht. Want achter je rug weet je nooit wat er gezegd wordt.
In ieder geval heeft zo’n korte coupe een oneindig aantal voordelen. (Ook wel enkele nadelen maar die laten we gemakshalve weg, het is tenslotte een jubileumFEEST...) Bijvoorbeeld: nooit meer een bad hairday, daar heb je simpelweg te weinig haar voor. ’s Ochtends opstaan en gewoon met een welgemikte roefel je haren perfect kunnen leggen. Je haar in 1-2-3 kunnen wassen terwijl diegenen met haar tot hun poep er een halfuur over doen. En misschien een van de beste, je ziet er plotsklaps creatiever uit, al denk ik dat mijn bril daar ook wel wat tot bijdraagt.
Ik vind het in ieder geval leuk dat heel wat mensen tegenwoordig voor een kortere coupe kiezen. Niet enkel uit mijn omgeving maar ook the rich and famous.
Op Pinterest (is ze daar alweer met hare Pinterest?!) heb ik een heel bord aangemaakt met allemaal pittige korte coupes. Ga daar eens heen als je wat verandering in je haar wil.
 We hebben de platte pixie, zonder al teveel volume. Dat is bij mij het geval. Met de laatste foto ben ik vorige maand naar de kapper geweest.

We hebben de pixie met kuif. Voor de rock-'n-roller in jezelf naar boven te halen. Mijn kuif blijft twee minuten staan, waarna hij weer naar beneden valt. Jammer :(

En we hebben de pixie met volume. Mijn droom al zeg ik het zelf. Ik heb vrij plat en futloos haar. Keep on dreaming...

9 opmerkingen:

  1. Best gedurft hé, en het staat u zeker (voor zover ik u op foto's gezien heb toch). Ik heb super lang, dun haar en begin deze week heb ik beslist om het kort te laten knippen (maar geen pixie), Soms denk ik toch nog "oei nee ik zal het toch maar niet laten knippen, wat als dat niet mooi is" maar het leven is aan de durvers zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vind het mooi hoor. Al zou ik echt somber worden als ik m'n lange haren moest missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk! Ik heb een aantal dezelfde foto's gepind. Heerlijk he, dat korte haar!
    Ik heb het nu sinds een half jaar ofzo weer echt kort. Adgelopen week was ik weer bij de kapper, en guess what? Te kort! Echt, ik lijk wel een Pools jongetje. Nu draag ik dus twee weken een muts, en dan tegen de kerst is het wel weer aangegroeid tot acceptabele lengte. Hoop ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind een pixie heel tof, en is zeker iets wat in de toekomst bij mij ook nog gaat komen! :) Proficiat met uw eenjarig kapsel ;) Dat er nog vele mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 3 jaar geleden had ik mijn haar ook zo kort, en alle varianten van hier boevn heb ik gehad. Maar met een natuurlijke slag in mijn haar, had ik er juist ontzettend veel werk mee, moest de hele dag in de weer met de fohn en stijltang. Mijn haar groeit ook heel snel en moest om de 5 weken naar de kapper. Nu 3 jaar later hangt mijn haar inmiddels al weer op mijn rug, bevalt veel beter, hoef er nauwelijks wat aan te doen. Maar als ik al die korte koppies voor bij zie komen dan begint het wel weer te kriebelen hoor, want blij het prachtig vinden dat korte haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kapsels allemaal. Alhoewel ik het bij anderen heel leuk vind staan, zou ik het zelf nooit doen. Ik ben ook gewoon blij met mijn haartjes :).
    En dat zou misschien in de winter inderdaad wel koud zijn, maar ik heb op de fiets mijn haar altijd in een staart (anders waait het alle kanten op), dus dat is ook koud. Daar heb je mutsen en oorwarmers voor toch ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met uw jubileum! Ik wens jullie nog nog vele jaren van geluk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ! Hoera voor korte haren !
    Goede keuze om alles er af te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey ! ik heb ook niet zolang geleden mijn haar laten knippen voor en korte kapsel : een pixie ! Ik ben er heel blij mee :-) Ik heb niet altijd goede reacties maar dat maakt niet uit omdat ik me zo goed voel ! ik heb ook iets op mijn blog daarover geschreven : http://www.lilikus.be/2014/02/beaute-hair-stories.html

    BeantwoordenVerwijderen