woensdag 29 januari 2014

Ter vervanging van

Een tijdje geleden stoefte ik hier op mijn nederige blog over het feit dat ik en mijn moeder op naaicursus zouden gaan. Normaliter zou ik daar dus nu bezig mee moeten zijn en misschien heeft de zeer oplettende lezer onder u (op het stalkerige type af) zich al afgevraagd “Waar blijven die vorderingen nou?” Ik moet jullie teleurstellen, de naaicursus is gecancelled. Op een grijze ochtend ergens in september hadden we ons moeten inschrijven maar dat hebben we niet gedaan. Waarom? Als we heel diep in ons hartje keken en in onze agenda’s zagen we dat we daar eigenlijk amper tijd voor hadden. Misschien is het wel een goede beslissing geweest om die cursus niet te doen, als ik er nu aan denk dat ik dat er nog had moeten tussenproppen ben ik ergens wel blij.
Maar natuurlijk koester ik nog steeds de droom om beter te leren naaien. Daarom heb ik ter vervanging van de naaicursus (nu komt het “aha-moment” dat de titel verklaart) twee boeken aangeschaft. Van mijn lieve grootmoeder kreeg ik op mijn verjaardag (nota nemen: 12 augustus) een boekenbon cadeau en daarmee heb ik deze twee schatjes gekocht. “Little Miss Y’s Homemade Wardrobe” en “Handboek zelf kleding maken”.


“Little Miss Y’s Homemade Wardrobe” is dan wel een hele mond vol om uit te spreken maar het is de moeite waard. De lay-out van het boek spreekt mij ongelooflijk aan en ook de projecten erin zijn gewoonweg geweldig. Hetgeen wat ik zeker ga maken is de cape. De fans van Edna Mode fronsen nu de wenkbrauwen maar sinds ik pagina 35 van het boek gezien heb kan ik enkel denken “Ik wil een cape, ik wil een cape!”

“Handboek zelf kleding maken” ziet er misschien saai uit en ik geef toe, de lay-out spreekt ook niet zo aan. Maar waar ik de techniek mis om dingen te maken uit het bovenstaande boek, kan ik het aanvullen met de uitleg uit dit boek. Alles staat erin, van ritsen inzetten tot knopen aannaaien. Er zitten ook enkele basispatronen bij. Mijn favoriet is de gerende rok met knoopbies.


Het enige wat me nu nog rest is een beetje tijd kopen om al deze projecten te maken. Ohja, en weet er iemand een goeie winkel waar je lef-om-in-stof-te-knippen in een potje kan kopen?

7 opmerkingen:

  1. In "winkel-je-kunt-het" hebben ze dit soort potjes volop in de schappen staan. Weet iemand waar ze het boek "100-tips-om-niet-te-twijfelen-bij-het-kiezen-van-stofjes" verkopen?? En succes met het vinden van tijd om de projecten te maken. Ik maak de meeste projecten in gedachten :)

    Fijne dag, liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die cape! Ja, zeker maken! Ik heb het handboek ook, maar er eigenlijk nog niet zo heel veel mee gedaan.. Een beetje een miskoop, vind ik zelf. Ik zoek sowieso meer op op internet dan dat ik in een boek ga zitten zoeken naar 'waar dat nu weer stond', dusja. Succes! En veel moed om in de stof te durven knippen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met te leren naaien. Ik heb Homemade Wardrobe ook. Ik heb er nog niets mee gedaan, maar ik ga er wel een paar dingen uit maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar koopt ge dat, tijd? in dezelfde winkel als dat potteke? :) die cape ziet er super plezant uit, en dat rokske ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn ook wel handig voor mij! Wil ooit nog eens leren om kleding te maken, maar waar haal ik de tijd vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen