woensdag 26 februari 2014

grasduinen in het postarchief

Zo'n jaar een half moet het nu zijn dat ik aan het snailmailen ben. Ik heb brieven ontvangen van Nederland, Polen, Australië, Maleisië,... En in de enveloppen staken altijd prachtige spulletjes. Die spulletjes verdwenen samen met de brief en de envelop in een mooie blikken doos. Zoals je ziet heb ik wel al wat bij elkaar verzameld.
Maar eigenlijk is het toch wat zonde om al die spulletjes daar gewoon stof te laten vangen. Veel van die dingen kan ik zelf nog gebruiken voor het snailmailen. Niet om verder door te sturen naar mensen, want ik vind het leuker als ik er goodies insteek die van mezelf komen, maar wel om snailmail te versieren. Denk maar aan stickers, etiketten,...
Dus gooide ik een voor een alle enveloppen leeg en sorteerde alles. Erg fijn om te doen, want zo herbeleef je het eerste moment waarop je de envelop openscheurde.
Ik kwam veel thee tegen.
Maar ook leuke stickers.

En ook allerlei spulletjes om mee te knutselen.
Wat natuurlijk niet mag vergeten worden zijn de kaartjes. Ik heb er echt prachtige mogen krijgen.

De tweede foto zijn mijn aller-aller- allerfavoriete kaartjes.

Als je iets van jezelf herkent dat je ooit naar mij stuurde, is het zeer aan te raden om dat erg luid in de comments te roepen :)

12 opmerkingen:

  1. leuk om dit allemaal zo te zien, ik hergebruik ook veel wat er in de snailmail zit hoor, ik heb het allemaal in een grote glazen pot (de goodies) en de stickertjes enzo gebruik ik ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaaaa, sowieso alles gebruiken!! ik drink meestal de thee als ik diegene terug schrijf :) en haal na het beantwoorden van de brief de fijne spulletjes eruit voor inderdaad nieuwe brieven. zonde anders toch! vooral van al dat moois wat je hier hebt liggen zeg. wat een prachtverzameling al zo snel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam je leuke blog tegen, dus ik ben meteen volger geworden. Je hebt echt super leuke spulletjes gekregen in je snails!

    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie wel wat dingen die ik je opstuurde! Heel raar wel dat je dat nu pas hebt uitgesorteerd, ik doe dat meestal meteen omdat ik het vaak te leuk vind om in de envelop te laten zitten. Bij mij zitten enkel de envelop en de bijhorende brief (indien van toepassing) apart opgeborgen, al de rest ligt overal en nergens. Wel heel tof om te zien, jij gaat nog veel kunnen theeleuten de komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Wat zitten er prachtige spulletjes en kaartjes bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woehoew ik zit bij je aller-allerfavoriete kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke overzichten! Ik ben dol op thee en drink zelf haast niks anders maar ik zie die theezakjes in zoveel snails voorbij komen en ik vind dal altijd zooo saai om te krijgen haha blijkbaar heel veel anderen niet of veel mensen weten niet wat ze moeten toevoegen en nemen daarom theezakjes?!
    In ieder geval haal ik mijn snails altijd meteen uit elkaar...leuk om meteen te kunnen genieten van bijv toegevoegd knutselpapier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm, die hele oude etiketjes die ik je gaf zouden daar niet tussen misstaan :-) Wel heeeeeeel leuk om je verzameling zo online te kunnen bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zeg!
    grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh! Good stuff! Ja, hergebruiken, zeker! Doe mij maar zo'n kaartje van de tweede foto hahaha

    BeantwoordenVerwijderen