zondag 16 februari 2014

zelfmaak in 2014

Er staan de laatste tijd twee dingen op een laag pitje ten huize Eva:

  1. creativiteit van blogpostnamen
  2. productie van zelfgemaakte dingen
Ik heb nooit gewild om zo iemand te zijn, maar mocht je nu aan mij vragen hoe het gaat is er een kans dat ik zal antwoorden met "Drukdrukdruk". En dan zo fijn met mijn beide handjes rond mijn oren wapperen.
Maar desondanks ben ik erin geslaagd om toch wat dingen te maken. En wie ben ik om jullie die te onthouden? 

 Deze pennenzak maakte ik eigenlijk nog in 2013, maar we knijpen even een oogje toe. Zucht, ik denk dat ik nog nooit zo trots ben geweest op iets wat ik zelf maakte. Het was mijn eerste pennenzak ooit, maar eerlijk, ik vind hem er boenk op. Grote grutjes, ik klink echt als de grootste dikke nek ter wereld...


Ik had nog een overschotje (doe dat diminutiefje maar weg) van het pittenkussen (want blijkbaar wordt flanel verkocht met een breedte van zo'n twee meter). Perfecte lengte voor een sjaal noem ik dat. Paspelbandje ertussen en klaar :)
Het is niet de meest modieuze sjaal maar hij is zo lekker zacht. Echt zo'n sjaal om thuis gezellig al thee sippend mee te zitten als je wat keelpijn hebt.

En de laatste zelfmaak, twee paar oorbellen. Eentje volgens het aloude recept en een andere gemaakt van speldjes. De speldjes gebruikte ik niet meer (te kort en te dun haar) maar de theepot en het kopje waren te schattig om ergens in de vergetelheid te geraken.


Dan nu een klein voorsmaakje van wat nog volgen zal.
Bij de plaatselijke vintage winkel (Blender Vintage Shop, I lav joe!) deden ze stockverkoop van jaren '70 kledij. *Ringelingeling* deed het ergens in mijn brein, daar moet ik heen. Na een fietstocht 30 minuten (zo plaatselijk is hij dan toch niet) kwam ik uitgeput aan, maar het was de moeite waard.
Ik kon een rok voor 12 euri op de kop tikken. Het is zo'n heerlijk taillemodel, heel fijn vind ik dat (mijn brede heupen en buikje is daar ook zeer content mee). Alleen de lengte valt wat tegen, maar daar valt zeker en vast een mouw aan te passen.


To be (hopefully) continued...

5 opmerkingen:

  1. Een paar centimeter korter en dat wordt gegarandeerd een van je favoriete rokjes, ik zie dat zo al!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt niet stilgezeten! Mooie rok, mits een kleine inkorting wordt dat een geweldige toevoeging aan uw kleerkast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je wel hoor, want zonder het te zeggen zie ik zo wel dat je het druk hebt. Wat een leuke dingen en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee joh, deze lengte is juist helemaal hip! Ik wil ook naar die winkel!

    BeantwoordenVerwijderen