zondag 30 maart 2014

Wilde bloemen zijn de mooiste bloemen

We gaan even doen alsof ik niet een hele tijd afwezig ben geweest, afgesproken?
Toen ik gisteren langs de autostrade reed, viel mij iets op. Langs de berm, zo'n vijftig meter lang, stond het vol van gele bloemen. Ik heb me serieus moeten tegenhouden om niet als een volleerde James Bond uit het autoraampje te rollen en vervolgens als Maria Von Trapp bloempjes te gaan plukken. Ik ken ze hoor, mijn filmklassiekers.
Dus sprong ik vandaag mijn fiets op om mijn plannen alsnog uit te voeren, zij het iets minder spectaculair.
 Ziet u, ik lieg niet, de bloemen stonden weldegelijk langs de kant van de weg. Niet in een of andere voortuin (kan soms verwarrend zijn, ik spreek uit ervaring...)

Ik probeerde me niet al te veel aan te trekken van de verbaasde blikken toen daar een jong meisje in botten voorbij wandelde en bloempjes aan het plukken was. Ik probeerde me ook niet al te veel aan te trekken van de starende blikken toen ik op mijn stalen ros huiswaarts fietste met een heel boeket in een plastieken zak met water. Je moet er wat voor over hebben.
Amai dat zijn lelijke sokken.

En zo geschiede, een prachtig boeket!


6 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooi boeket! Ik zou eens goed moeten zoeken waar er hier in de buurt bloemen te vinden zijn die ik zomaar kan gebruiken. Maar tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke, deal! ;-)
    Wat een prachtig boeket zo! Ik weet niet of ik dat zou durven, maar vind het wel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo vrolijk, al dat geel! Ik ben eerder het 'ik-graaf planten-langs-de-weg-uit-om-ze-dan-bij-mij-thuis-opnieuw-te-planten'-type dus ik kan wel meespreken van starende blikken ;)

    BeantwoordenVerwijderen