woensdag 23 april 2014

Het leven door een minoxlens #2

Herinnert u het zich nog? Die post van een tijdje geleden over mijn eerste ervaringen met analoge fotografie. Indien niet, verwijs ik je graag door naar deze link. Een nieuwe wereld zal opengaan.
Maar nu is het dus tijd voor deel twee. Ik nam mijn minox overal mee naartoe op elke trip. Antwerpen, Luik, Ieper, Parijs, Andalusië,... En daar mogen jullie nu het resultaat van bewonderen.

 Bloemetjes in hartje Parijs. Als men op een dag iets uitvind om reuk door een computer te laten komen, stuur ik dat meteen op. Het rook er heerlijk!
 Kijk mama! Mijn hoofd op het internet!
Een analoge selfie, omdat het kan.
 De Notre-Dame de Paris. Ik ben er dus nog maar een paar jaartjes achter dat het Notre-Dame is en niet Notterdam. Klonk voor mij logisch, zoals Amsterdam of Rotterdam.
 Een slotjesbrug, maar niet DE slotjesbrug.
 Een van de beste levende standbeelden ooit gezien. Middenin Versailles, heeft urenlang dus niet bewogen hé. Of misschien was het toch een echt...

 DE spiegelzaal van Versailles. Geschiedenisnerd die ik ben vond ik het prachtig om in deze zaal te staan.
 Er stond daar ook een groot stuk ijzer in Parijs.
 Dat moeten ze dus introduceren in België hé. Als iedereen nu eens wat geraniums aan zijn balkon zou hangen, het zou er allemaal al veel mooier uitzien.
 Hier wordt een mens toch stil van hoor, al die graven...
 Witte graven, grijze graven,...
 En honderdduizenden namen.

 "Papa, trek is een foto van mij als ik zo kei diepzinnig in de verte kijk." "Euuh, waarom? Kijk is gewoon naar mij, dat is veel schoner." "Trust me, paps. Pak die foto nu maar gewoon zo."
Beste facebookomslagfoto (wat een beest van een woord) ever.
 Thuis was het ook fijn :)
 Maar in Luik was het ook fijn.

Analoge fotografie, allemaal goed en wel. Mijn portefeuille echter is daar niet zo blij mee. €46 koste de ontwikkeling, en dan spreken we nog zonder de rolletjes.
Daarom dus op het einde deze vraag, heeft iemand van jullie al jullie foto's bij de Hema of het Kruidvat laten ontwikkelen? En wat zegt dat daar?

10 opmerkingen:

  1. Leuke foto's! Ik wil ook nog eens naar zo'n slotjes brug :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's! Vorig jaar ben ik in Parijs geweest en dat was geweldig. En dit jaar ben ik in Ieper geweest! Poe dat was indrukwekkend zeg! Ik kom uit Nederland en die oorlog hebben wij nooit meegekregen, dus het was een behoorlijk grote schok!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 46 euro! Say whaaat?! Wegwerpkodakskes laat ik altijd bij t Kruidvat ontwikkelen, en daar ben ik wel content van, hoor. Hahahaha, ge had mij efkes beet met de levende standbeeldfoto, bedankt om mij me als een oen te laten voelen ;-) Schoon fotokes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik doe mijn rolletjes altijd gewoon binnen bij hema of kruidvat, ik ben daar ook best tevreden over. en nu heb ik goesting om mijn ricoh of LC-A nog eens boven te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n leuke foto's, wauw! 46 euro is inderdaad wel ontzettend veel geld. Houdt mij wat tegen om zelf wat met mijn vintage analoge toestellen te experimenteren... En beste 'facebookomslagfoto' indeed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi foto's ! Jeetje wat een geld...vreselijk! Ik houd het lekker bij digitale foto's 1x in de zoveel tijd bij bijv Kruidvat afdrukken zo'n 10 cent per foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne foto's! Ik laat mijn rolletjes vaak bij de kruidvat ontwikkelen, ben daar best wel tevreden van. Kost mij vaak ronde de 15 Euro (film + ontwikkeling) als er veel foto's gelukt zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie foto's! Analoge fotografie blijft geweldig! De eerste keer dat ik 2 rolletjes liet ontwikkelen was ik ook zoveel geld kwijt, ik ontdekte pas later dat de HEMA dezelfde kwaliteit leverde voor een veel lager bedrag..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mijn zus heeft gelijk....als je deze blog leest krijg je een glimlach op je lippen. Bedankt en ben kei trots op je.XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi artikel, ik vind de manier waarop je schrijft en commentaar geeft trouwens echt leuk ne grappig!

    BeantwoordenVerwijderen