maandag 12 mei 2014

Ik kan geen witte broek meer zien

Ja, er is hier de laatste tijd niet zo veel verschenen. Maken jullie je al zorgen? Ik wel, maar desalniettemin ben ik geweldig gemotiveerd om te bloggen. Jullie zouden mijn inspiratieschriftje eens moeten zien, het staat bomvol. Het mantra van de moderne tijd heeft hier echter ook toegeslagen. "Druk, druk, druk. Geen tijd" zijn de enige woorden die in mijn hoofd spoken en uit mijn mond komen. Meestal bijgestaan door druk wapperende handjes rond mijn hoofd. Er komt echter verandering, echt waar. Na de examens, over zo'n twee maandjes, vliegen we er weer vollen bak in.
Het is niet dat ik heb stilgezeten, oh nee. Ik ben weldegelijk creatief bezig geweest, en hoe! Samen met een vriendin (Hoi Lise) maakte ik de kostuums en rekwisieten voor ons schooltoneel. We speelden dit jaar Amlett, een bewerking van Hamlet (naaaah, echt?!) van Jan Decorte. Het thema dat onze knettergekke leraren eruit kozen was zwart-wit. Alles, alles, alles moest in die kleuren. Dus gingen Lise en ik aan de slag en naaiden, stikten en knutselden tot onze armen eraf vielen.
Maar het was plezant, ik durf zelfs meer zeggen: het was zeer plezant. Ik ben nu professional in broeken stikken en brieven maken die er oud uitzien. Ohja, en zetels verven met plafondverf, dat leer je daar ook.
Daarenboven ben ik sociaal geweest (kan ze dat wel, die Eva?) en leerde ik een heleboel nieuwe mensen kennen. En niet van de minsten, ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat de toneelgroep bestond uit een combinatie van de sympathiekste en zotste mensen dat ze konden vinden. Ik zou een venn-diagram ter verduidelijking willen maken, maar mijn paintskillzz zijn de laatste tijd nogal gedaald.
Dan maar een foto.
  Kijk ze eens shinen!

Algemene samenvatting van de feiten: het was geweldig. En vermoeiend, geweldig vermoeiend.
Daarbovenop ben ik nu eigenaar van deze trui.
Het geeft nogal een gevoel van autoriteit hoor, wanneer je naam en titel zo op je borst gedrukt staan.

3 opmerkingen:

  1. Wauw, well done! Daar moet nogal wat tijd in gekropen zijn! Grave trui :) Succes met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De broeken waren prachtig gedaan! De stoelen ook natuurlijk, ALLES was super mooi gedaan! Ik hoop dat je volgend jaar terug mee doet, wij hebben u graag en hebben jou talent nodig!

    BeantwoordenVerwijderen