zondag 1 juni 2014

De doldwaze avonturen van een moestuin

Ik ben echt blij dat de lente weer in het land is. Let wel op, de lente, niet de zomer. Want van het moment dat je niet meer op een stoel kan gaan zitten omdat je billen eraan gaan kleven, vind ik het niet meer leuk.
Een van de redenen waarom de lente mij zo blij maakt is omdat ik dan weer aan het tuinieren kan beginnen. Vorig jaar vervloekte ik de notenboom die boven mijn moestuintje weelderig begon te schieten, ik vervloekte ook mijn hond, ik vervloekte de slakken. Ik vervloekte veel, vorig jaar. Dit jaar begon ik met een propere lei en kochten we bakken om in te tuinieren. Minder diehard, minder echt. Maar ook een heleboel minder geploeter, minder hondenpootjes of zelfs hondenpipi op de planten. Een moestuin in bakken is dus echt niet enkel voor seuten.
Ik plantte aardbeien, spinazie, sla, basilicum, radijsjes, rabarber en postelein. En omdat ik van jullie hou heb ik GIFjes gemaakt. Jippie!

Alles begint al mooi te schieten zoals jullie zien. Ook de rabarber heeft zich weer mooi rechtgetrokken. Maar vorige week was ik heel droevig, want de helft van mijn aardbeien was opgefret. Slakken dacht ik, maar neen het was veel erger. Want de vandaal was Oscar, de hond, waarop je dus onmogelijk kwaad kan zijn. Nouja, hij heeft zijn lesje wel geleerd, want samen met de aardbeien at hij ook het slakkenvergif op. Daar was hij even niet goed van hoor.
Naast aardbeien en slakkenvergif blijkt hij ook zo van die plastic potjes superleuk te vinden.
Er moest toch iets aan gedaan worden hoor, dus gingen al mijn plantjes in de plantengevangenis en lijkt mijn moestuin nu op Alcatraz. 

3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige hond en wat een geweldige moestuin. En wat een geweldige blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi ik moet er een klein beetje om lachen, maar foei hoor Oscar!

    BeantwoordenVerwijderen