zondag 29 juni 2014

De smaak van de zomer

Ik hou van het aardbeienseizoen, en bij uitbreiding hou ik van aardbeien. Al weet ik niet of het werkwoord "houden van" nog geschikt is voor het gevoel dat ik heb voor aardbeien. Ik verafgood aardbeien, ik adoreer ze, het is een idolatrie. Daarom kan het ook niet anders dan dat er elke dag aardbeien in huis moeten zijn dezer dagen.
Al sinds ik me kan herinneren maakt ons mama in de zomer altijd aardbeienyoghurt. Het moment dat ik voor het eerst die yoghurt proef, is de lente of zomer officieel begonnen. "I'm a generous god" dus geef ik jullie even dit oereenvoudige recept mee.

Wat hebben we nodig, Eva?

Wat moeten we doen, Eva?

  • Ontkroon de aardbeien, want jij bent de queen, dus de enige die een kroontje mag dragen.
  • Mix de aardbeien.
  • Doe de yoghurt erbij, hier kies je of je een intense aardbeiensmaak wil (yes please) of eerder een zachte.
  • Voeg naar smaak munt toe.
  • Eventueel, als je aardbeien niet zoet genoeg zijn van zichzelf, kan je er nog wat suiker aan toevoegen.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit!
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammie in my tummy (of toch in die van u) :P

    BeantwoordenVerwijderen