zondag 20 juli 2014

Gastblog: De gouden tip voor basilicum

Zoals belooft, hier is ook het tweede blogje van Beatrice.

Hou je ook zo van basilicum? Zelf planten blijkt moeilijker den gedacht.
Het zaaien zelf is uiteraard kinderspel, maar toekijken hoe wind en slakken de groei van dit plantje tegenhouden gaat door merg en been. Een plantje kopen is dan de beste optie, maar ook al geef je dat veel water, na een tijdje zie je het verval opkomen. De stelen beginnen onderaan stilaan bruin te worden. Die dorre kleur gaat traag maar verzekerd door tot boven.
Net op het moment dat je de aankoop van een nieuwe plant op je boodschappenlijst zet komt dan onverwacht deze link via het sociale net aangewandeld:

meteen proberen dus.

De Basilicum heeft de test met glans doorstaan. Iets meer dan een week duurde het voor ik worteltjes zag. Dat gaat dus zeer snel.
Er is nu echter net wat meer geduld nodig om het plantje opnieuw groot te zien worden. Bijgevolg even geen basilicum op de gerechten.

Besluit:
Wacht niet tot je plant de eerste tekens vertoont van verval :-)

3 opmerkingen:

  1. Super, ga de basilicum en ananas tip gebruiken.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke link! Ik ga denk ik de gember en bleekselderij proberen. Zou je ook een andere soort sla kunnen gebruiken dan die Romaina sla? Of zou dat alleen met die kunnen? Een leuk geschreven stukje, bedankt :) Groetjes, Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net te laat voor mijn scharminkel van een basilicumplantje! Maar ik onthoud de tip zeker voor de volgende keer ;)

    BeantwoordenVerwijderen