zondag 6 juli 2014

Gastblog: Wat hebben een aardbei en een champignon met elkaar gemeen?

Jippie, we gaan vandaag van start met de eerste gastblog. Meteen een speciale want dit bericht is geschreven door mijn lieve tante Beatrice. Hou de blog verder nog in de gaten want binnenkort komt er nog een artikel van haar online. En nu laat ik haar aan het woord.

Wat hebben een aardbei en een champignon met elkaar gemeen?


Niet meteen iets, zou je denken.
Alleen dat ze de weg tot je huis vinden in een met-aarde-bedekte staat.
(voor alle duidelijkheid, ik woon niet in de stad)
Ooit kreeg ik een chamignonborstel cadeau. - het lijkt op de foto meer op een kwal, sorry - 

Die vrucht slorpt zo veel water op, dat je het best afborstelt. Voor alle duidelijkheid, met de hand de aarde afhalen, werkt een pak sneller dan dit borsteltje, bijgevolg wordt dit ding vooral ter hand genomen om te verleggen in plaats van te gebruiken. Tot gisteren dus. 
Door afwezigheid van familie werden we gevraagd om aardbeien te gaan plukken. Bij goed weer groeien seizoensgroenten en -fruit in een sneltempo en weet je meteen ook weer waarom er over seizoensgroenten en -fruit wordt gesproken. Je kijkt een heel jaar uit naar aardbeien en dan zijn ze daar. Zonder het te willen krijg je ze elke dag op je bord, 2 à 3 weken lang. Een luxeprobleem noemen we dat. In je moestuin - of die van familie - is het ook puur natuur en dan sta je plots met 4 potten vol aardbeien in je keuken, elke aardbei netjes bedekt met aarde.
Je kan het al raden, de campignonborstel blijkt het uitgelezen gereedschap te zijn om de aardbei van haar aarden jasje te ontdoen.


Je kan ook propere aardbeien kopen natuurlijk, maar de smaak is toch anders.

3 opmerkingen:

  1. haha, ik dacht: amai die heeft de perfecte muffin gebakken!!! (toen ik de foto's zag hè)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dus eerst dat het een muffin was :)
    Maar goede tip! Wij hebben ook een aardbeien plant, helaas vinden niet alleen de aardbeien lekker..... :(

    BeantwoordenVerwijderen