donderdag 25 september 2014

Goeiendag

Weet je wat de laatste tijd hip is? Tote bags! Je ziet ze overal in de straten ronddwalen. Niet op zichzelf natuurlijk, maar om de schouder van een of ander mens. Meestal versierd met een leuke quote, het logo van een of andere obscure band of in het groot Dille en Kamille.
Maar in de winkels vond ik zo niet de geknipte tas voor mij. Alles was "meh" maar nooit "ja, dadissem". Dus, selfmade woman als ik ben, besloot ik er zelf eentje te maken.
Op zolder vond ik nog een prachtig stofje, een overschotje van de gordijnen van mijn broer. Daar sneed ik twee rechthoeken uit, twee lange stroken stof en boem pats, na wat gepruts was mijn tas klaar.


Een tas met twee verschillende kleuren stiksels, superstevig, mooi afgewerkt. (Mag men dit zeggen over zichzelf?) Maar zo zonder tekst op was wat saai, dus ik naar de hobbywinkel voor een vel flockfolie en *tzadaaaaam*

Vanaf nu loop ik dus door de stad met mijn hippe tas en hoef ik aan niemand meer "goeiendag" te zeggen. Sommige mensen proberen dan grappig uit de hoek te komen en roepen al wijzend naar mijn tas "Ah, goeiendag, madammeke!", onwetende dat iemand vijf minuten voorheen net dezelfde inventieve mop maakte. Ik vind het niet erg, het heeft wel iets koddigs.

5 opmerkingen:

  1. Leuk die kleurtjes van het stiksel! Wat een lekker vrolijk en eigen tasje, tof gedaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh, ik kan mij best inbeelden dat het iets koddige heeft :) Alleszins echt een hele leuke tas! Goeiendag, he zeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen