woensdag 17 september 2014

Tweedehandsgeluk

De laatste tijd heb ik zoveel tweedehandsspulletjes verzameld, gekocht en gekregen, dat ik mezelf niet kon weerhouden ze niet te delen met jullie. Hou jullie vast voor een overload aan foto's... U was gewaarschuwd.

Allereerst wil ik jullie voorstellen aan de nieuwe man in mijn leven: Den André. André bewaakt vanaf nu mijn kettingen op mijn dinohanger, en dat voor het luttele bedrag van 50 cent.

Naast den André heb ik ook een andere geweldige vondst gedaan in onze lokale kringwinkel: Le Nouveau Petit Larousse Illustré. En ja, dat moet echt allemaal met hoofdletters! Het is de editie uit 1940 en ik denk dat ik verliefd ben.



Ik deed ook een ontdekking toen ik het boek aan het fotograferen was. Ergens middenin zat een klein papiertje met een tekstje op. Of het nu iets betekent of niet, ik heb er geen idee van, maar ik vond het gewoon superleuk.

Samen met mijn lieve Zonnestraaltje van een Lise ging ik naar Leuven om er enkele tweedehandswinkeltjes af te schuimen. Ik kocht een echte kersttrui en een plezante vest met pied-de-poule motief.


Tot zover de dingen die ik zelf kocht, maar ik heb ook heel wat gekregen. Mijn grootvader verhuisde en zijn buurvrouw gaf enkele oude dingen mee. Ik natuurlijk superblij.
Ik kreeg een oud boek van hem voor mijn verjaardag, en wel erg oud, namelijk van 1909. De taal is nog in het oud-Nederlands met erg veel -sch-klanken.
Human for scale...



Hij gaf me ook een oude, lederen tas. Net toen ik wou uittesten of ik hem al dan niet als boekentas kon gebruiken, scheurde een van de riemen door. Ik ben van plan om die gewoon te laten maken, want de rest is nog volledig in tact.

And last but not least... Terwijl ik met ons mama door haar oude juwelen aan het gaan was, kwam ik deze drie schattige ringetjes tegen. De mama had dan toch nog niet zo'n slechte smaak in haar jonge jaren...

En wat hebben jullie onlangs nog Macklemoregewijs gethriftshoped? (Ik heb zonet twee nieuwe woorden uitgevonden)

8 opmerkingen:

  1. Ik las net toevallig je disclaimer, en nu voel ik een ongezonde drang om die laatste zin overal op te gaan zetten. Is een disclaimer stelen ook plagiaat? Haha :) Ik hou het denk ik toch maar bij mijn 'niets kopiëren aub', zou niet willen dat er ineens een zak stront voor m'n deur staat. En een brandende dan nog. Wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee, dat is geen plagiaat. Allez hopelijk toch niet, want ik heb de mijne ook gebaseerd op die van Eva Mouton die me ook afdreigde om een brandende zak stront voor mijn deur te plaatsen ;)

      Verwijderen
  2. Den André ziet er een toffe kerel uit ja. Leuke dingen allemaal. Je zou inderdaad versteld staan van de stijl van mama's in hun jonge jaren - die van mij was een hippie en dat levert ook heel wat leuke dingetjes op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke spullen! Ik koop regelmatig tweedehandsboeken :-). Kleren en accessoires is alweer een tijdje geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Den André, hela. een beetje respect :-) Dit is een heuse Kabinetkaart. Waar een - nog levende - kunstenaar met name Tom Butler tegenwoordig kunst mee maakt. Wat zeg ik, kunst van / op maakt. Met olieverf en penselen van 1 of 2 haartjes dik, overschildert hij de unieke (en zeer moeilijk te vinden) kaarten. Momenteel loopt er een tentoonstelling met zijn kaarten in Antwerpen. http://www.gallery51.com/ Aan de andere kant van de gallerij (volg de rode pijlen op de grond) hangen werken van de partner van de gallerijhouder (even reclame maken voor een kunstenares die wij volgen) met name Arpais Dubois. Den André... straffe madam zijt gij. Als je van plan bent naar Antwerpen te gaan, let us know. We willen dat zeker nog eens bewonderen. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh altijd leuk van die tweedehandse vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen