dinsdag 4 november 2014

(busy) life lately

! PAS OP ! Deze post bevat een hoop gezaag en negativisme.

Jullie hebben het de laatste tijd waarschijnlijk wel gemerkt dat er wat minder gepost wordt op We Doen Eens Zot. Dat komt omdat ik het nogal druk heb de laatste tijd, maar wat gaat er nu juist allemaal om in mijn leven? Ik dacht dat ik het even met jullie moest delen vandaag.

Ten eerste zit ik in mijn laatste jaar in het secundair. Dit brengt veel werk met zich mee zoals bijvoorbeeld een eindwerk. Mijn eindwerk draagt de titel "Feministische literatuur toen en nu: een vergelijking tussen De Tweede Sekse van Simone De Beauvoir en Waarom We Allemaal van Mars Komen van Cordelia Fine" Een hele boterham, maar om deze twee boeken te vergelijken moet ik ze natuurlijk ook gelezen hebben. 
Ja, dat zijn serieuze kloefers. Waarom het jezelf makkelijk maken als het ook moeilijk kan?

Daarnaast moet ik nu ook aan mijn toekomst gaan denken (ugh, wat een beladen woord) en ging ik in de herfstvakantie lessen bijwonen aan de Universiteit van Gent en van Leuven. Ik weet nu ongeveer 93% zeker dat ik Taal- en Letterkunde voor Frans en Nederlands wil gaan volgen.


Iets wat me echt geholpen heeft de laatste tijd zijn to-dolijstjes. Ik ben echt een fanatiek doorschrapper geworden en het geeft echt een heerlijk gevoel als ik mijn papiertje doormidden scheur nadat ik mijn laatste taakje doorstreept heb. Klinkt dat raar? 

Het is natuurlijk niet al school wat de klok slaat. Scouting maakt ook een groot en erg belangrijk deel uit van mijn leven. Nu ik leiding ben zijn er naast een hele hoop erg fijne dingen, ook veel verplichtingen bij gekomen. Zo was er bijvoorbeeld onze jaarlijkse mosselfeest waar we ons uit de naad gewerkt hebben, maar uiteraard een succes was.
Maar zoals ik al zei zijn er ook een hele hoop fijne dingen, zoals bijvoorbeeld leefweek. Dan leven we een hele week in onze scoutslokalen. Mijn iPod stond na die week vol met prachtige selfies van mijn lieve medeleiding.
Heeeei Mustang ;)
En alsof dat allemaal nog niet genoeg was, kwam daar nog eens een verkoudheid bovenop. Niets erg hoor, je kent dat wel, het irritante gehoest en de constant verstopte neus. Deels natuurlijk ook mijn eigen fout, misschien was het toch niet zo een goed idee om zes keer op twaalf dagen uit te gaan, woeps... Maar hé, puntje negen van mijn 17 before 18 lijst moet ook verzorgd worden.
Als bewijs geef ik jullie de donkerblauwe wallen onder mijn ogen die toch duidelijk aanwezig zijn. Hoera voor de bril die dit allemaal bedekt!

De teller van mijn bloglovin'account staat ook heel hoog, er moet echt een serieuze blogleesmarathon gehouden worden.

Toch, na al dat gezaag en die grote afwezigheid van de laatste tijd blijven jullie hier plakken. Daarom een dikke merci! Er vinden toch steeds maar weer nieuwe mensen de weg naar We Doen Eens Zot, en dat doet me echt heel erg veel deugd. Onlangs overschreed ik ook de grens van 150 volgers, zo ronde getallen, het heeft toch iets.


4 opmerkingen:

  1. Leve de Taal- en Letterkundigen! Dat is zeker geen slechte keuze :D

    ~ Hannelore

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Taal- en Letterkunde, moedige keuze! Wel hard werken! Ik deed toegepaste taalkunde Frans - Spaans aan Lessius (nu Thomas More) in Antwerpen en oh boy, ik heb daar toen serieus afgezien! Maar vond het wel heel leerrijk en interessant, dus als dat is wat je wil doen: ga ervoor! (Ik wil je absoluut niet afschrikken trouwens!) Succes met je eindwerk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ook wellicht Taal- en Letterkunde! Ik heb Frans met Duits gecombineerd, wat ik heel fijn vond. Tegenwoordig heb ik al vaak getwijfeld of dat wel de beste keuze was (want ugh, kutjobs, al 4 jaar aan een stuk), maar verder interesseerde mij bijna niets, dus ja, beetje bij gebrek aan beter/interessanter :) Veel succes met het vinden van tijd voor je blog, of voor andere dingen natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, interessante keuze voor je eindwerk! Ik ben net begonnen in Not that Kind of Girl van Lena Dunham (je weet wel, van Girls). Ik durf dat aan te raden zonder dat ik het uit heb, ha! Succes met de lijstjes, schrappen is inderdaad heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen