donderdag 13 november 2014

DIY | natuurlijke poster

Driewerf hulde, de herfst is er eindelijk! De herfst is bij uitstek mijn favoriete seizoen. Alles is oker en bordeaux, 's avonds ziet de lucht barbieroze, je kan kastanjes poffen, het wordt net koud genoeg voor de eerste mutsen en dikke sjaals. Topamusement dus.

Onlangs kwam ik een quote van Albert Camus tegen. "L'automne est un deuxième ressort où chaque feuille est une fleur," zei hij volgens het internet ooit. Awel Albert, dat vind ik nu eens heel mooi gezegd van u, zo mooi dat ik daar graag iets mee wil doen.
Op een druilerige dag, terwijl ik de hond een paar rondjes in onze tuin liet crossen, begon de gloeilamp boven mijn hoofd te branden.
Vandaag laat ik jullie zien hoe je je eigen natuurlijke poster maakt.

Wat hebben we nodig, Eva?

Wat moeten we doen, Eva?

  • Ga eens wandelen in het bos, of kijk in je straat of in je tuin en kies een groot genoeg blad uit. Ik gebruikte een blad van een trompetboom, het blad is zoals je ziet echt gigantisch.
  • Schrijf je quote met de alcoholstift op het blad. Belangrijk is dat het blad nog niet gedroogd is.
  • Snij met je breekmes enkele woorden naar keuze uit. (Ik was lui en koos voor de korte woorden). Hier is het dus van belang dat je blad nog vochtig is, anders is het te broos en zal het blad sneller breken als je erin snijdt.
  • Laat je blad drogen tussen krantenpapier en leg er een stapel zware boeken op.
  • Wanneer je blad droog genoeg is, kan je het ergens ophangen met bijvoorbeeld een stukje washi-tape.

Tza-daaam! Prachtig om naar te kijken terwijl je als een burrito in je dekentje gerold ligt.

4 opmerkingen:

  1. Zo tof! Zeker met die veer er nog naast. Echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat vet! Ik vraag me wel af hoe lang het mooi blijft, gaat het niet snel verpieteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een leuk idee! En een mooie quote ook!

    BeantwoordenVerwijderen