zaterdag 29 november 2014

Laatst...

  • was ik mijn notities op mijn iPod aan het opruimen en kwam ik de notities van dit rubriekje tegen.
  • schrok ik me een hoedje van al de dingen die erop stonden.
  • kwam ik erachter dat het al van in september geleden was sinds ik jullie nog eens een update gegeven had.
  • vond ik het dus dringend tijd voor een nieuwe "laatst..."
  • was het echt nazomer en genoot ik daar met volle teugen van.
  • maakte ik van de gelegenheid gebruik en ging wandelen met Oscar. Uiteraard met analoge camera in de aanslag. De maanden september en oktober zijn de mooiste maanden voor analoge foto's.
  • Ik ging ook nog eens wandelen met de familie voor de verjaardag van mijn oma. Mijn nichtje en ik trokken een selfie waarop ze het grappigste gezicht ooit trok.
  • likete Eva Mouton mijn foto op instagram (jaja, dat is echt een levensgebeurtenis).
  • de school waar ik naartoe ga, werd 100 jaar en dat vierden ze door een klas in te richten zoals het zou zijn geweest 100 jaar geleden. Ik moest mij serieus bedwingen om het typemachine niet onder mijn trui naar buiten te smokkelen.
  • werd de scouts een belangrijk deel van mijn leven want ik zette mijn eerste jaar als leiding in.
  • ging een kinderdroom in vervulling en verkleedde ik me als prinses. Het leuke was dat mijn leden er ook eventjes echt mee weg waren dat ze bezoek kregen van een heuse prinses.
  • hadden we ook nog eens scoutsweekend en verkleedde ik me als een ontdekkingsreiziger.
  • was het duidelijk mijn verkleedperiode, want bovenop de Dr. Livingstonewannabe en de prinses, ging ik ook nog verkleed als Bartel van Riet. Mijn compagnongs gingen als bedelaar en bruid. Kan u raden wat het thema was van het feestje? Verkleed-je-met-een-woord-dat-begint-met-een-B-feestje, uiteraard!
  • postte de enige echte Bartel van Riet deze foto op instagram. De zon ging plotsklaps schijnen en er daalden engeltjes neer uit de hemel.
  • kreeg ik een levensechte lama recht uit Peru.
  • zag ik de eerste kerstlichtjes opduiken in het straatbeeld.
video
  • wou ik niet onderdoen in de kerstsfeer, dus haalde ik mijn kersttruien boven. Het mandarijntjesseizoen luidt voor mij ook het kersttruienseizoen in.
  • smeekte mijn hertenkop om ook versierd te worden.
  • luidde ik dan ook maar het kaarsenseizoen in.

  • kon ik al wat schrappen van mijn 17-before-18 lijst. Ondertussen is hij nog verder aangevuld hoor.
  • kookte ik al 2 van de 5 keer. De spinazie zag mij wel zitten, denk ik.
  • gebruikte ik ook mijn polaroid.
  • las ik: To kill a mockingbird van Harper Lee, Elle s' appellait Sarah van Tatiana de Rosnay en Madame Bovary van Gustave Flaubert.
  • zag ik: The wolf of wallstreet, The Grand Budapest Hotel, The Notebook, Midnight in Paris, The LEGO movie, Pulp Fiction en Mr. and Mrs. Smith.
  • downloadde ik het nieuwe album 1989 van Taylor Swift, en hoewel ik vol stak met vooroordelen voor mevrouw Swift, vind ik het album steengoed. Mijn favoriet nummer is met voorsprong Blank Space. Die videoclip ook, zo mooi!

3 opmerkingen:

  1. Oef, das een beste lijst! Wanneer verjaar je? The grand Budapest Hotel vond ik een superfilm. Meer in dat genre: Moonrise Kingdom, Perks of being a wallflower, youth in revolt... gaat dat zien!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah, wat is het heerlijk om jouw posts te lezen. Deze maakt het lange wachten meer dan goed. Mooie kersttrui overigens. Citytrip in eigen stad is 'under construction' More info later.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, die lama! Ik gaf een tijd geleden zo een lama beestje aan Elisse, voor haar verjaardag! Hopelijk vond ze hem net zo leuk als jou! :) Mooie foto's en wat een toffe rubriek Eva!

    BeantwoordenVerwijderen