vrijdag 12 december 2014

favorite instagrammers #1

Toen ik deze zomer mijn iPod touch kocht, was ik niet van plan er zo afhankelijk van te worden. Vorige week deed hij het plots niet meer en ik was in volle paniek. Het voelde alsof ik teruggekatapulteerd werd naar de prehistorie. Gelukkig was er die lieve broer van mij, die wel wat weet van technologie, en na zes seconden op twee knopjes gedrukt te hebben, werkte mijn iPod weer. (Ik had dat ook wel geweten hoor, had ik de handleiding misschien eens opengeslagen.)
Een van de leukste dingetjes aan mijn iPod is dat hij een camera heeft. Ik bechik nu dus over de mogelijkheid om van alles wat beweegt of stilstaat een foto te trekken. Uiteraard heb je niet aan die foto's als je ze met niemand kan delen, dus maakte ik instagram aan.
Ik geef het eerlijk toe, ik ben in de ban van het vierkant, en daarom laat ik jullie graag even kennismaken met vijf van mijn favoriete instagrammers.


@lastdaysofspringblog is de instagrampagin van Marlous van de blog Last Days of Spring (naaah, Eva?! Dat méén je niet. Hadden we echt niet gezien aan de naam van haar profiel). Op een of andere manier post ze altijd ongelooflijk mooie foto's van haar kamer, van Utrecht, inspirerende quotes. Aan haar heb ik ook de inspiratie voor deze nieuwe rubriek te danken, want zij geeft ook wel eens haar favoriete instagrammers.


@88forever staat waarschijnlijk in de top tien van elke Belg, Nederlander of Europeaan. Als dat niet het geval is, dan mist u wat, neem het maar van mij aan. Niet moeilijk ook, dat Danique zo'n mooie foto's maakt, want ze is fotografe. Onlangs deed ze een hele roadtrip door Amerika, en tagde alle foto's met de hashtag #roadtripBenD, die prompt mijn lievelingshashtag werd.


@mertens_lies is zo een van die mensen waar je per toeval op stuit door de zoekfunctie en je afvraagt of het normaal is om ze te volgen. Tuurlijk is dat normaal, het is instagram voor iets, volgen die handel! Volgens haar bio is ze een graphic designer uit Antwerpen die lederen accessoires maakt en graag reist. En als zij het zegt, geloven wij het graag, en holy moly, alsof ze reist! Onlangs ging ze naar Ijsland, en daar maakte ze zo'n mooie foto's dat ik heel veen zin heb om nu meteen het vliegtuig te pakken daarheen.


@tineleys_ is een ander categorie als bovenstaande instagrammers. Het is zo een van die personen die je ook in het echte leven af en toe eens tegenkomt, maar die je eigenlijk niet goed genoeg kent om hallo te zeggen. Ik voel mij altijd een beetje van het stalkerige type als ik zo'n mensen volg, maar bij Tine wil ik dat gevoel er wel bijnemen. Ze is een studente journalistiek en doet nu mee aan een Erasmusproject in Parijs.
Ik was ervan overtuigd dat ik Parijs niet nog meer in mijn hart kon sluiten, maar zij heeft het tegendeel bewezen.


@analoguevibes is een beetje een paradoxale instagrampagina. Analoog wil net zeggen niet digitaal, en toch zitten ze op het internet. Eens dat je naar de foto's begint te kijken, ben je dat echter snel vergeten, en ben je blij dat al deze mensen de tijd genomen hebben om hun fotootjes netjes in te scannen. Analoguevibes is een verzamelpagina, zij selecteren de mooiste beelden die mensen taggen met de hashtag #analoguevibes.


Vonden jullie deze nieuwe rubriek fijn? Ik vond het heel erg moeilijk om me te beperken tot vijf profielen, dus het is goed mogelijk dat er in de toekomst nog een "favorite instagrammers #2" komt.
Ten slotte ben ik ook nog altijd zeer volgbaar via @wedoeneenszot.

1 opmerking:

  1. Ik vind deze posts altijd handig om nieuwe mensen te volgen, want ik ben ook wel een beetje verslaafd aan instagram. Ik kende nog niemand uit dit lijstje! Ik ga jou nu even volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen