zondag 18 januari 2015

DIY | lego-oorhangers


Kannibalisme is al lang geen issue meer. Is dat überhaupt wel ooit een trend geweest in onze regionen? Desalniettemin heb ik toch oorbellen met hoofden. Wat?! Bel den 100!
Amai, mijn mopjes zijn als wijn, ze worden beter met de tijd.

Enfin, alle gekheid op een stokje, de hoofden waar ik het over heb zijn uiteraard niet menselijk. (Ach nee, dat meent ze niet?!) Het zijn hoofden van lego ventjes. Wat een verrassing ook, mocht u de titel nog niet gelezen hebben. Ik heb zelfs, naast het feit dat ik me nog niet bekeerd heb tot het kannibalisme, nog goed nieuws! Vandaag presenteer ik u immers een DIY voor deze lego-oorhangers.

Wat hebben we nodig, Eva?

Wat moeten we doen, Eva?

  • Warm met een kaars of een aansteker het uiteinde van de duimspijker op.
Deze foto heeft zoiets van: "Don't fuck with me! Ik heb dus wel een kaars en een punaise hé!"
  • Prik in het midden van het tsjoepeke op het lego-hoofd een gaatje. 
  • Steek de kettelstift met het oogje naar onder door het pas geprikte gaatje.
  • Knip de rest van de kettelstift met een kniptang af op ongeveer 1 centimeter van het hoofd.
  • Maak met een rondbektang een oogje.
  • Hang het hoofdje aan de oorhanger.
  • Eventueel, kan je het hoofdje met superlijm nog een beetje fixeren zodat het gezichtje altijd naar voor staat.
Et voila, daar hebt u uw zelfgemaakte oorbellen! Oud speelgoed upcyclen is helemaal hip, dus dat zit al goed. Zegt men dat eigenlijk nog "hip"?

5 opmerkingen:

  1. Hahaha, ze zijn idd héél erg cool. Leuke DIY!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keischattig! Leuk idee!
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen