maandag 9 februari 2015

DIY | Marshmallowwafels

Onlangs ontdekte ik een nieuw woord: "hangry". Hangry is een samentrekking van "hungry" en "angry". Er ging voor serieus een nieuwe wereld voor mij open toen ik dit woord ontdekte. "Dus er plakt een woord op die aandoening die ik telkens ongeveer een uur voor etenstijd heb." De wolken braken open, de zon begon te schijnen en een engelenkoor vulde de hemel met gezangen.

Maar nee, soms heb ik echt van die goestingskes, ik heb geen ander woord om het te benoemen. Heb ik dan honger? Neen, maar heel hersenen willen mijn maag ervan overtuigen dat heb absoluut nodig is om toch nog een koekje te eten.
Onlangs heb ik mijn nieuwste, beste, zoetste goestingske ontdekt. Het ging ongeveer zo:
Ik lag wakker in mijn bed, en ik vroeg mij af wat ik in godsnaam met die mini-marshmallows moest aanvangen die ik in een impulsieve bui in de Action had gekocht, toen plots... de aha-erlebnis! MARSHMALLOWWAFELS! (ik denk dat dit een gepast momentje is om het engelengezang weer boven te halen.)


Wat hebben we nodig, Eva?

Wat moeten we doen, Eva?

Er is een kernwoord in het hele proces, en dat luidt "simpel". Zo simpel dat het bijna gênant wordt om u te vertellen wat te doen, maar desalniettemin:


  • Leg uw mini-marshmallows op de wafel.
  • Zet de wafel in de microgolfoven.
  • Verwarm voor zo'n 10 tot 20 seconden.

  • Tsjakka, uw suikerbommetje is klaar.

En nu, omnomnomnom, alles opeten tot de laatste kruimel.

Als u mij nog niet zou geloven hoe lekker dit wel is, kijk dan naar al de moeite die ik in de foto's heb gestoken. Professioneel enzo enal...

1 opmerking: