zondag 22 februari 2015

Iiiiiit's supercalifragilisticexpialidocious

Hallo, mijn naam is Eva en ik ben een jong veulen. Zo jong dat ik nog geen belastingen moet betalen (hoera!) en nog in het middelbaar zit (iuw.)
Ik weet niet of het bij u de gewoonte is, maar in Mechelen houden alle middelbare scholen een '100 dagen feest'. Ze zijn hier heel inventief met de namen, want wat er achter zit, is dat het dan nog maar 100 dagen duurt voordat je afgestudeerd bent. En zelfs die getallen zijn soms voor interpretatie vatbaar, want in mijn geval heb ik nog een tachtigdal dagen over.

Bon, in mijn school is het sinds twee jaar de gewoonte om in de week voor de officiële 100 dagen (dat op wonderlijke wijze steeds plaatsvindt op een vrijdag) elke dag verkleed naar school te komen. In het begin van het jaar is er dan een heel gedoe met stemmingen en alles erop en eraan, waarbij voor elke dag een thema gekozen wordt.

Ik ben altijd enthousiast als iemand mij zegt dat ik mij moet verkleden.
En zo geschiedde, dus without further ado, de foto's.


Voor elke dag een zetpil. A suppoke of Eva a day, keeps the doctor away!
De eerste dag was het thema 'pyjama'. Ik ben letterlijk zondagavond gaan slapen en met dezelfde kleren naar school gegaan, hemels. Natuurlijk deed ik mijn mooiste pyjama aan voor deze gelegenheid. Een exemplaar van roze flanel met groene hartjes.
Dinsdag was mijn absolute favoriet, zoals u misschien al aan de titel had gemerkt. Het thema was 'Disney' en ik leefde mij uit met mijn heldin Mary Poppins. Ik zou gerust elke dag zo naar school kunnen gaan.


Dag drie brachten we door in een donkere filmzaal al kijkend naar Boyhood. Het thema van de dag was 'hippie', voor mij het perfecte excuus om mijn platinablonde pruik met lange haren boven te halen.
Voor u de wenkbrauwen fronst bij dag vier, zal ik het uitleggen. Donderdag was het namelijk duo-dag.
Lise en ik verkleedden ons als een wegbeschrijving op Google Maps. Tegen de middag waren we op onze bestemming, en wisselden we dus van maskers. Ahja, we moesten immers terug geraken.
Het lijkt trouwens alsof Lise een baard heeft op deze foto, maar dat is echt niet zo hoor.

Vrijdag was het dan de officiële 100 dagen. Elke klas heeft dan een ander thema en doet 's ochtends een showke op de speelplaats. Wij kozen, na veel vijven en zessen, voor het thema 'minions'. Onze klasleraar beleefde zijn moment als Gru. Best wel handig dat hij een lange, kale man is.

Die 100 dagen hebben we dan ook alweer gehad. Een stapje verder in mijn zoektocht naar volwassenheid. Eerst nog een beetje onvolwassen gedrag tonen, want er werden die week heel wat foto's gemaakt, en fotogeniek als ik ben, kon ik er enkele echt niet achterhouden.

Elegantie is overrated. 
En dan is er ook nog dit...
Dan is mijn mooie gezicht bij deze vereeuwigd op het wereldwijde web.

6 opmerkingen:

  1. Zalige outfits Eva! Op mijn 100 dagen helaas maar één thema (en maar één dag vieren) maar dat was ook heel plezant! Ons thema was cowboys en indianen (ik was een indiaantje) en we hadden een rodeostier op de speelplaats, hahaha! Goe gelachen. In uw pyjama naar school lijkt me zaaaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mary poppins keeeeeei tof Eva, wat een leuke foto's! Haha die google maps vind ik wel de beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! En zo leuk dat jullie een hele week verkleed naar school mochten. Wij mochten dat maar een dag. Enfin, je zou het op andere dagen ook mogen doen maar dan was het een beetje raar. Denk ik. Nu kan het aftellen beginnen!

    O ja, de twee laatste zijn mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen