vrijdag 6 februari 2015

Kleine obsessie: Buzzfeed

Bericht aan de bevolking: indien u gepland had om binnen dit en twee maanden nog iets productief te doen, lees dan alstublieft niet verder.
Want vandaag stel ik aan u voor: Buzzfeed. Ook wel bekend als "een of ander zwart gat waar al Eva's kostbare tijd naartoe gaat, tijd die zij eigenlijk zou moeten besteden aan werken en van die dingen."

Voor zij die nog nooit van Buzzfeed gehoord hebben, volgt een kleine introductie. Buzzfeed is een Amerikaanse newssite, maar verwacht u vooral niet aan een Etienne Vermeersch die commentaren zit te geven over de koning van Argentinië. Nee, Buzzfeed neemt het begrip "nieuws" nogal in ruime zin op.
Om het cru te zeggen, alles wat op het internet en daarrond beweegt, heeft Buzzfeed ook gezien.
Nog een enigheidje aan de site, telkens als je op een artikel klikt, komt er een hele lijst van suggesties opspringen van alle kanten van de webpagina. Een echte "hell hole of procrastination" dus. *Tzada daaaaaam* (poging tot onheilspellende muziek).

En mocht u mij niet geloven, kijkt u dan zelf maar eens. Maar zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb.

Terwijl u even een verslaving opbouwt, geef ik u, puur ter suggestie, enkele van mijn topartikelen.



 










En alsof dat nog niet genoeg is, heeft Buzzfeed ook een heel heel heel erg verslavende app. Eigenlijk is het gewoon de website in appvorm gegoten. Maar dat betekent dat ik nu ook moeiteloos mobiel tijd kan verspillen, zonder eindeloos te wachten op ladende pagina's. Hoera voor het internet?

3 opmerkingen:

  1. Haha ja :') Da's zoals 9gag, kan ik ook uren op zitten bladeren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja, voor allen die dan uitkijken naar je blogs en bv niet meteen willen verslaafd raken aan buzzfeed ... is er slechts één mogelijkheid vrees ik. De waarheid aanvaarden. En geduldig wachten tot er nog een blogje van je komt. Het ga je goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doet mij ook wat denken aan 9gag. Misschien moet ik hier maar van weg blijven (of een heel snel een kijkje gaan nemen en dan nooit meer) want ik moet mijn tijd nuttig besteden (echt waar)

    BeantwoordenVerwijderen