zondag 1 maart 2015

Hotspot: Supergoods Mechelen

Wie tien jaar geleden in Mechelen kwam, moest gedacht hebben: "Bah, wat een vies en vuil voorstadje is dit." De laatste jaren echter is Mechelen heel hard veranderd. Met dank aan de vele werken (overal en altijd)  en opknapbeurten is mijn stad een stad geworden waar ik trots op ben en graag wil blijven wonen.

Ook om te shoppen heeft Mechelen er heel wat mogelijkheden bij. Je hebt natuurlijk in den Bruul de grote ketens zoals H&M, Zara en Vero Moda. Voor wie een specialleke wil, is de Onze-Lieve-Vrouwestraat echter de place to be.
Je vindt er kleine winkels waar je vriendelijk begroet wordt wanneer je binnenkomt. Winkels die hun producten nauwkeurig uitkiezen en met trots verkopen. Sinds kort is mijn favoriet daar Supergoods, en wel om een heel goede reden, je kan er mij soms al werkend aantreffen. Een Eva in haar natuurlijke habitat die werkt, dat moet u gezien hebben.

Als je den Bruul helemaal afloopt, ben je er al bijna. Supergoods bevindt zich helemaal op het einde van de Onze-Lieve-vrouwestraat, op nummer 116.



Supergoods is zeker niet de doorsnee winkel. Er worden heel veel verschillende dingen verkocht, maar wel allemaal met eenzelfde thema, namelijk eco+fair. Alle producten die er verkocht worden, hebben een ecologische of eerlijke inslag.



De klinkende ecologische merken zoals Freitag en Miss Green worden er verkocht, maar ook minder bekende merken zoals de 'lederwaren' van Denise Roobol. 'Lederwaren' weldegelijk tussen aanhalingstekens, want haar handtassen en portefeuilles zijn van vegan leder gemaakt.



En wat kan je er dan zoal kopen? Alles. Maar echt alles hé jongens. Behoorlijk moeilijk om aan nieuwsgierige tantes en nonkels uit te leggen. Tijdens de feestdagen heb ik meermaals fronsende blikken mogen ontvangen.
Juwelen, kledij, lampen, speelgoed, meubels, servies kan je er allemaal vinden.



Mijn favoriet is zeker het merk Freitag. Na lang sparen besloot ik dan ook om een schoudertas van het merk te kopen. Ik wacht nog even op de nieuwe levering bij, jawel, Supergoods, maar dan zal je mij zien gaan met mijn nieuwe Freitagzak.



Nog een echte favoriet zijn de jachttrofeeën van Cardboard Safari. Ze komen in een DIY-pakket om zelf je 'opgezette' dier te maken. Bemerk alweer de aanhalingstekens.
Je hebt ze in verschillende diersoorten, zoals de eland, de giraf of de eenhoorn. Er hangen ook overal voorbeelden op in de winkel.


Ook heel mooi zijn de houten horloges van Kerbholz. Ze hebben een heel fijn design en een houten horloge is toch echt wel een eyecatcher.


En mocht u nog niet overtuigd zijn, er worden ook Tony's Chocelonely repen verkocht. Ik denk dat dat het doorslaggevend argument is.



Ik begrijp het, mocht je mij vertellen dat Mechelen nu niet meteen in je top 3 reisbestemmingen staat. Zeker als je van ver moet komen. Maar droog die tranen, want er is ook een webshop. Hoera!
De pakketjes worden allemaal heel persoonlijk ingepakt en naar de post gedragen, ik kan het weten.
Webshoppen doe je via supergoods.be 

Als je jezelf toch eens toevallig in Mechelen vindt, ga dan zeker eens hallo zeggen. Misschien sta ik zelfs wel in de winkel, stel u voor!

Supergoods
Onze-Lieve-Vrouwestraat 116
2800 Mechelen
België

3 opmerkingen:

  1. Zo'n toffe plek om te werken zeg! Ik ben er nog niet zelf geweest, maar ik ken de webwinkel wel, ah ja. 't Is zo'n winkel die ik noem als mensen niet weten waar naartoe met hun ecocheques :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg gecharmeerd van de webshop! En misschien bezoek ik idd de winkel nog wel 's. Ben nog nooit in Mechelen geweest (terwijl ik toch ben opgegroeid in A'pen), maar nu dus een goede reden om er eens heen te gaan.

    By the way... JE BENT GENOMINEERD VOOR DE LIEBSTER AWARD!!!

    Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er iets geweldigs uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen