woensdag 18 maart 2015

krokust ze

Hoera, het is lente! Regenbogen, confetti, eenhoorns! Maar vooral eindelijk zon en bloemen. Voor mij hoeft het zelfs niet warmer te worden dan dit (onpopulaire mening, ik weet het). Deze tijd van het jaar maakt mij altijd zo huppelig en vrolijk, en ik voel steeds de drang om luidkeels zingend en met bloemen in mijn haar door de straten te lopen.

Het moment dat voor mij die vrolijke stemming inluidt, is wanneer ik de eerste krokus zie bloeien. Dat is toch altijd een schoon gebeurtenis in het jaar. Dit jaar werd het zelfs beter, want ik kocht mijn eigen persoonlijke krokus waar ik zonder gêne naar kan blijven staren, geweldig is dat.


Ik kocht deze krokus bij Let's Chalk, een mini-onderneming door leerlingen van mijn school. Ze verkopen veel verschillende producten, met krijtverf als bindend thema.
Geef ze wat liefde op hun instagram-, twitter- of facebookpagina, en neem eens een kijkje op hun hyperprofessionele website. Je kan ze in ieder geval niet verwijten dat ze niet alomtegenwoordig zijn op het internet.

Het leuke aan deze bloempot is, dat ik er van alle nonsens op kan kribbelen en ik altijd de mogelijkheid heb om het er weer af te vegen. Omdat ik de laatste tijd in mijn woordspelingperiode gesukkeld ben (situeert zich net na de pubertijd en iets voor de quarterlifecrisis) brak ik mijn hoofd over een gepast mopje voor mijn maagdelijke, zwarte bloempot. En plots schoot het mij te binnen: KROKUST ZE.
Misschien even ter verduidelijking voor mijn allerliefste Hollandertjes die deze blog ook lezen: in Vlaanderen wordt 'kust ze' wel eens gebruikt als alternatief voor 'loop naar de maan'.


Na een andere brainstormsessie kwam ik ook op 'bloem met ballen'. Ahja, krokus, bloembollen, ballen, hebdem? Ik kan niet goed beslissen welke ik nu het beste vind, en daar komt de handigheid van die krijtverf weer naar boven. Als ik mij in een krokust-zebui bevind, schrijf ik dat erop, en als ik mij onderhevig voel aan een bloem-met-ballengril, krabbel ik die woorden op mijn bloempot.


By the way, de bloempotten van Let's Chalk zijn ook 100% dinosaurusvriendelijk.

3 opmerkingen:

  1. Ver na de quarterlifecrisis kan deze productplacement heel erg gesmaakt worden! Dank voor het delen. Ze hebben weer een 'like' bij op hun Facebook. Geniet van je krokussen!

    BeantwoordenVerwijderen