maandag 6 april 2015

17 before 18 | de tussenstand


Even het geheugen opfrissen: op 12 augustus 2014 lanceerde ik een lijst met 17 puntjes die ik wou vervolledigen voor ik 18 jaar zou worden. We zijn nu april, wat betekent dat ik al ver over de helft van mijn 17-jarig bestaan ben. Het enige wat nu door uw hoofd hoort te spoken is de vraag hoe het nu eigenlijk staat met die lijst. Vandaar dit artikel.



Maar wat stond er nu alweer allemaal op?

  • Naar de opera gaan
check! Ik ging naar Don Giovanni kijken, het artikel kan je hier lezen.

  • Iemand live zien optreden
check! Via mijn school kon ik naar een concert van Nordmann gaan, een Belgische, maar niet zo bekende groep.
  • Een nieuwe stad ontdekken
check! En wel drie, ik ontdekte Utrecht, Rotterdam en Leuven.

  • 15 films zien
check! Na 21 films raakte ik wel de tel kwijt, maar ik schat dat ik nu aan zo'n 40 films moet zitten.
  • Mijn polaroid gebruiken
check! Ik heb nog 4 foto's over om te trekken. Keuzes, keuzes. Het is wel echt heel jammer dat het zo veel kost, want eigenlijk vind ik het de prijs niet waard.
  • 5 km kunnen lopen
Oeps... Ik ben echt nog niet bezig geweest met het lopen. Ik stel het keer op keer weer uit en ik vrees dat dit een van de puntjes zal worden die ik niet zal kunnen doorkrabben. Lopen is niet echt mijn ding, vrees ik.
  • Een hele week zonder social media
Oeps... Dat is er ook nog niet van gekomen.
  • 3 kledingstukken maken
Oeps... De teller staat nog steeds op 0. Hopelijk kan ik in de vakantie wat tijd vrij te maken om hieraan te werken.
  • Vaker iets buitenshuis doen
Een grote check bij dit! Ik ben geëvolueerd van kluizenaar naar huismus. Ik zit nog heel graag thuis, maar ik kan er ook van genieten om eens iets met vrienden te gaan doen.
  • 25 boeken lezen
De teller staat nu op 10, waarvan 2 niet-Nederlandse boeken. Aan dit puntje moet toch ook nog gewerkt worden.
  • 8 DIY's uitproberen
Momenteel heb ik slechts een DIY gemaakt, namelijk dit kettinkje.
 
  • Citytrippen in eigen stad
Dankzij mijn twee lieve tantes kon ik overnachten in de fantastische B&B De lachende engel in Mechelen. Jammer genoeg was het de volgende dag echt strontweer. Ik plan wel om echt de toerist uit te hangen op een mooie, zonnige lentedag.

  • 5 lange wandelingen maken met Oscar
Die arme lieve Oscar heeft het nog maar moeten doen met een lange wandeling. Hopen op mooie vakantiedagen zodat ik dit puntje ook kan schrappen.

  • 12 kaartjes sturen naar wildvreemden
Dikke oeps bij dit puntje. Ik stuurde nog geen enkel kaartje.
  • Geld verdienen
check! Ik word af en toe gevraagd als babysit, en natuurlijk verdiende ik in de kerstvakantie geld door mijn studentenjob bij de Supergoods. In de grote vakantie geef ik ook nog 4 weken lang muziekale en creatieve kampen aan kinderen. Eva Cabuy, rich bitch in wording.
  • 4 rommelmarkten bezoeken
De teller staat op twee rommelmarkten, maar het was gene vette want ik kocht niets. Maar ik vind dat rommelmarktsfeertje wel altijd fijn, dus spijt van te gaan heb ik niet.

  • 5 keer echt koken
check! Ik ben nog steeds geen culinair wonder, maar ik begin mijn weg te kennen in de basisrecepten. Vooral spinazie is wel mijn ding.

Ik heb nog tot 12 augustus 2015 om mijn lijst te vervolledigen, maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat ik niet slecht bezig ben.

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad, goed bezig! Leuk lijstje trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Je gaat lekker. Op naar de volgende om af te strepen.

    BeantwoordenVerwijderen