woensdag 15 april 2015

de DIY die iedereen al deed

Er is een DIY die al heel lang op mijn lijstje staat. Ik ben er heilig van overtuigd dat elke zichzelf respecterende knutselaar die ook al heeft uitgeprobeerd. Maar omdat het zo'n klassieker is, met amper werk en een geweldig resultaat wil ik dit toch ook even met jullie delen.

Het enige wat u nodig heeft is een fles, tape en spuitverf. U kan het rustig aandoen en gaan voor een glazen fles die ooit, ik zeg maar iets, sinaasappelsap in zich had. Of u kan volledig losgehen en een fles whiskey of porto soldaat maken. De tweede keuze is veel beter omdat a) die drankjes meestal in fancy flessen komen en b) omdat dat nu eenmaal meer rock-'n-roll is. U kan ook het zware drinkwerk overlaten aan een vriendelijk familielid. Toch nog een voordeel aan een familie met een drankprobleem.
Mocht u nu niet zo verzot zijn op alcohol, kan u zich nog steeds vergrijpen aan de medicijnen. Die zitten immers soms in zo van die schattige bruine flesjes.


Nadat u dan met engelengeduld hebt afgewacht totdat die verdomde verf eindelijk droogde en de tape eraf hebt gerukt, kan u op zoek gaan naar bloemetjes. Of in mijn geval een overhangende bloesemtak van de buurman en vergeet-me-nietjes die ergens helemaal vergeten (ha, see what I did there) onder een struikje stonden.


Daar hebt u het dan, simpel en schoon, twee woorden die ik graag in combinatie zie staan.

1 opmerking: