woensdag 22 april 2015

DIY | een Agnes

Ik voel mij soms eenzaam in mijn kamertje. Hoewel ik letterlijk zo'n 20 stappen en 14 trappen moet doen voordat ik iemand tegenkom, verkies ik vaak het gezelschap van mijn computer boven mensen van vlees en bloed. Ik ben een kind van de 21e eeuw, wat had u anders verwacht.
Soms kan ik toch nood hebben aan een kameraadje om tegen te praten, en opdat ik niet afgevoerd word naar het gekkenhuis doordat ik tegen poppen of ingebeelde vriendjes praat, had ik iets nodig dat leefde. Een plant dus, een cactus om preciezer te zijn.
Voelt u zich ook soms eenzaam, geen nood, dat kan zo verholpen zijn.

Wat hebben we nodig, Eva?


Wat moeten we doen, Eva?

  • Ga naar uw lokale tuincentrum en draal daar een beetje rond in de sectie van de cactussen en vetplantjes.
  • Zoek een plant uit waarmee u een persoonlijke connectie voelt. Dit is een heel belangrijke stap! Verwar dit vooral niet met wanneer u een puppy gaat ophalen, want daar is de gouden regel dat die puppy naar u moet komen. Hoe graag uw cactus u ook ziet, u kan heel lang wachten vooraleer ze naar u zal komen.
  • Geef je plantje een goede naam. Goede cactus- en vetplantnamen zijn bijvoorbeeld Agnes, Leon, Theofiel, Ingrid of Frida.
  • Doe wat kiezeltjes onderaan in het potje. Ik heb geen idee waarom dit is, maar het internet vertelde me dat ik dat moest doen. U kan ook gaan voor schelpjes, die lagen per toeval in mijn tuinhuis en zo moest ik geen kiezels gaan pikken op de oprit van een van mijn buren.
  • Vul uw potje met aarde. Er bestaat van die fancyschmancy cactussenpotgrond, maar dat is niet echt nodig. Als u gewoon normale potgrond met een beetje zand mengt is dat even goed. Ik begrijp dat u als voogd het beste wilt voor uw cactus, maar u mag er ook niet te veel eieren onder leggen.
  • Plant uw Agnes, Leon, Theofiel, Ingrid of Frida.
  • Als afwerking kan u nog wat siersteentjes rond uw baby strooien.

Soms moet de mama nu ook eenmaal naar school, de mama heeft verplichtingen. Op die momenten voelt kleine Agnes zich ongetwijfeld ook eenzaam, en daarom heb ik een kameraadje voor haar geregeld, de Leon.

Leon heeft al een klein attackske gehad zoals u kan zien, maar verder gaat alles goed met hem.
En dat was het verhaal van de oorsprong van de eeuwige vriendschap tussen Leon, Agnes en mezelf.


6 opmerkingen:

  1. mijn cactus heet Willem. ik heb er nog een maar ik ben vergeten hoe die heet of zelfs dat ik haar ooit een naam gegeven had. toevallig kocht ik vandaag een nieuw vetplantje en daar moet ik nog een naam voor verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, kei schattig. Mijn broer heet Léon en hij is soms ook heel erg prikkelbaar zoals een cactus, dus da's extra grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb sinds een week een cactus: Jose (op z'n Spaans uitgesproken, vandaar de 'e' zonder "accent aigu"). Voor zover doet hij het prima, maar hij heeft duidelijk nood aan wat gezelschap. Hij is voorlopig de enige plant in huis, maar zal dat niet lang meer blijven. Er is een nieuwe cactus op komst. En wie weet ook wel een sanseveria. Of een aloë vera. Of krokodillentranen. Alleszins een plant. Dan kan ik dat oude cacaoblik nog eens gebruiken voor iets. Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen