zaterdag 4 juli 2015

Less is more, more or less

Enkele jaren geleden zat ik in mijn fimofase, een fase in mijn leven waarop ik al mijn juweeltjes zelf maakte uit, u raadt het, nooit fimo. Ik vond ze prachtig, zo prachtig dat ik ze ook aan iedereen cadeau gaf en nooit verstond waarom mijn vrienden hun cadeautjes ook niet effectief droegen. Achja, die jeugdige onwetendheid toch.
Hoe feller de kleuren, hoe liever ik ze droeg. Knalblauw, appelgroen, klaprozenrood, of nog beter, alles gemengd. Maar kleine meisjes worden groot, en kleine meisjes beseffen dat die juweeltjes toch niet zo mooi zijn. Ik stopte met juweeltjes uit fimo te maken.

Een paar maanden terug zag ik een DIY voorbij komen van een schattig minimalistisch halskettinkje, dat blijkbaar uit fimo gemaakt was. Ik wou het wel een tweede kans geven, dus kocht ik een blokje klei met marmereffect. Omdat mijn verwachtingen zo laag waren, was ik aangenaam verrast.
Ik kan nu verkondigen dat ik hervallen ben in mijn tweede fimofase.
BEWIJS!



De fimo met effectjes viel beter uit dan ik verwacht had. Die met het marmereffect is subtiel, maar ziet er heel classy uit, en ook het granieteffect vind ik erg mooi. Ik dacht dat ik me ging storen aan de glittertjes, maar dat is helemaal niet het geval.


De juweeltjes zijn gemaakt met een basis in fimo, om het nadien af te werken met een spuitlak. Met tape kan je zo heel leuke effecten bekomen.


Ik vond ergens in onze knutselkast oude vormpjes waarmee we vroeger met klei speelden, die kon ik nu handig gebruiken.



Wat ook leuk is, is om verschillende kleuren fimo te mengen, waardoor je een harder marmereffect krijgt. Wanneer je de gekochte marmerfimo (pfoe, verwarrend) mengt met een neutraal kleurtje, bekom je iets wat lijkt op de melkweg.




Naast mijn fimokunsten is mijn fotobekwaamheid er zo te zien ook op vooruitgegaan. Nee, ik hengel echt niet naar complimentjes.

3 opmerkingen:

  1. Haha, dat heb je mooi gemaakt en beschreven.
    Leuk zo'n tweede jeugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, die eerste drie zijn SUPER mooi! zou ik zo kopen in de winkel (dus euh, laat maar weten wanneer uw etsy winkel opengaat he ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk leuk leuk leuk ! Jammer dat je je fimopassie zo lang links hebt laten liggen. Op naar meer wonderbaarlijke creaties aub! :)

    BeantwoordenVerwijderen