woensdag 2 september 2015

DIY | Nostalgie to the max

Aaaah, nostalgie. Zucht. Ik doe niets liever dan door oude foto's bladeren en winkelen in de kringwinkel. De geur van een oude zolder doet me opleven en ik begin te blozen bij het denken wat voor schatten al die lieve oma's en opa's nog in hun kelder hebben liggen.
Gelukkig voor mijn nostalgische ik, was mijn vader een mini-fotograaf toen hij klein was. We hebben thuis dozen vol foto's, zelfs nog met van die schattige gekartelde randjes. Het zou zonde zijn op die onder het stof te laten liggen, dus besloot ik er iets mee te doen.

Voor nieuwjaar maakte ik voor mijn meter, de zus van mijn vader (kan u nog volgen?) een persoonlijk cadeautje met deze foto's. Het is niet zo moeilijk, maar het heeft een heel leuk effect.

Wat hebben we nodig, Eva?

Wat moeten we doen, Eva?

  • Bekijk uw foto's even. Welke hebben potentieel om er iets leuks van te maken?
  • Prik vooraf met de naald al het patroon in de foto's, op die manier is het makkelijker om straks te gaan borduren.
  • Steek een draad op uw naald, en begin er maar aan.

Het is dus weeral niet zo moeilijk, en eigenlijk wijst alles zichzelf uit. Het borduursel geeft een mooi effect, en meteen iets extra aan je foto.


Als afwerking kan u ze nog in een kader steken, dat maakt het helemaal af. Pak het nog even in, en u hebt een onvergetelijk en persoonlijk cadeautje!


7 opmerkingen: